به گزارش ایسنا، استاندار تهران با اشاره به سفر رییس جمهوری به استان تهران گفت: پروژه های مصوب سفر رییس جمهور در استان تهران که تا پایان سال ۹۵ و ۹۶ اجرایی و به بهره برداری خواهند رسید دارای اعتباری معادل ۱۸۵۰میلیارد تومان می باشند.

وی گفت: دولت یازدهم با طرح شعار اعتدال گرایی مورد اقبال عمومی قرار گرفت و امید و نشاط خاص در فضای داخلی کشور و نگاه کشور های دیگر بوجود آورد و اکنون در حالی حدود سه سال از فعالیت دولت تدبیر و امید می گذرد که در این مدت گام هایی در جهت پیشرفت اقتصادی، اجتماعی فرهنگی برداشته شده است و با سیاست های منضبط و هماهنگ پولی و مالی سیاست های تعاملی و فعال در حوزه بین الملل دستاوردهای مهمی در این مقطع برای کشور داشته است.

هاشمی ادامه داد: استان تهران به دلیل استقرار پایتخت سیاسی و اداری در آن، سهم ۱۷ درصد از جمعیت و ۲۴.۵ درصدی از اقتصاد ملی و نقش تعیین کننده در تحقق اهداف چشم انداز بلند مدت توسعه کشور را دارا می باشد.

وی گفت: براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه استان، بررسی اعتبارات و تعداد پروژه های به بهره برداری رسیده استان از سال ۹۲ تا کنون نشان می دهد ؛پروژه های به بهره برداری رسیده سال ۹۲ استان تهران ۹۵۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱۷۷ میلیارد تومان،پروژه های به بهره برداری رسیده سال ۹۳ استان تهران؛ ۱۵۱۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۶۶۷ میلیارد تومان،پروژه های به بهره برداری رسیده سال ۹۴ استان تهران ۱۱۴۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۳۴۸ میلیارد تومان و پروژه های به بهره برداری رسیده سال ۹۵ استان تهران تاکنون ۶۴۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۵۴۵ میلیارد تومان است.

استاندار تهران ادامه داد: براساس این گزارش جمعا ۴۲۵۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار و ۷۳۷ میلیارد تومان در استان اجرا شده است و پروژه های مصوب سفر رییس جمهور در استان تهران که تا پایان سال ۹۵ و ۹۶ اجرایی و به بهره برداری خواهند رسید دارای اعتباری معادل ۱۸۵۰ میلیارد تومان می باشند.

گازرسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان تهران

استاندار تهران در ادامه گازرسانی به همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان تهران را یکی دیگر از دستاوردهای دولت یازدهم طی سه سال گذشته خواند و افزود: در دولت یازدهم تمام روستاهایی که نیازمند جاده‌سازی و گازرسانی بودند از این نعمت برخوردار شدند.

هاشمی به ایجاد ۴۲۵ هزار و ۵۱۱ شغل جدید تا پایان سال ۹۴ در سطح استان تهران اشاره کرد و افزود: ۳۵ درصد مشاغل تازه ایجاد شده در بخش صنعت، ۶۳ درصد در بخش خدمات و ۱.۲ درصد در بخش کشاورزی بوده است.

وی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب و آب‌رسانی به روستاهای استان را از دیگر اقدامات انجام شده در سه سال گذشته عنوان کرد و افزود: در بسیاری از روستاها تصفیه‌خانه‌هایی ایجاد شد که پساب همان رودخانه‌ها را تصفیه و برای بخش کشاورزی و صنعت مورد استفاده قرار گرفت. در بخش طرح‌های امور آب در روستاها نیز همانند شهر اقدامات بزرگی انجام شده است و این اقدامات در حالی انجام شد که دولت یازدهم مدیریت مالی بسیار ارزشمندی را انجام داد، در حالی که باید بسیاری از اقدامات زیرساختی در زمانی که درآمدهای دولت افزایش چشمگیری داشته باشد، صورت گیرد؛ اما دولت یازدهم با کاهش تولید نفت از ۲.۵ بشکه به ۸۰۰ هزار بشکه و کاهش قیمت نفت تا ۲۵ دلار توانست این اقدامات را انجام دهد.

پرداخت ماهانه ۷۰۰ میلیارد تومان یارانه در استان تهران

استاندار تهران به پرداخت ۷۰۰ میلیارد تومان یارانه در استان تهران اشاره کردو افزود: ماهانه این رقم در حالی پرداخت می‌شود که بودجه عمرانی استان تهران به تازگی به ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است. معتقدم باید به افراد نیازمند و محروم کمک کنیم و این یارانه پرداخت شود اما افرادی که نیازمند نیستند لزومی برای پرداخت یارانه به آنها وجود ندارد و باید این پول در همان استان صرف امور عمرانی شود. سالانه ۸۵۰۰ میلیارد تومان یارانه در استان تهران پرداخت می‌شود که اگر بخشی از آن در توسعه استان هزینه شود، قطعا در یک برنامه ۵ ساله تمام کمبودهای این استان مرتفع خواهد شد.

جمع‌آوری روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ معتاد در تهران

هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ایجاد هماهنگی و تعامل میان دستگاه‌های ذی‌ربط برای مبارزه با موادمخدر در استان تهران اشاره کرد و افزود: هماهنگی و تعامل در این موضوع بین دستگاه‌های ذی‌ربط بی‌نظیر است. در همین راستا ستاد واحدی تشکیل شد و فعالیت‌ها و تصمیمات آن موجب شده که امروز چهره شهر تهران تغییر کرده است. این اقدام در حالی انجام شد که در ابتدای این دولت در تهران تنها ظرفیت ۴۰۰ نفری کمپ شفق وجود داشت که آن نیز به دلیل مسائل بهداشتی تعطیل شد، اما امروز تا ۸۵۰۰ نفر ظرفیت ایجاد شده و ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر روزانه در تهران جمع‌آوری می‌شوند. قطعا چهره شهر تهران بهبود یافته و با اجرای طرح جمع‌آوری معتادان و متجاهر و ادامه این روند شاهد بهبود وضعیت خواهیم بود.

موفقیت طرح جمع‌آوری متکدیان منوط به همکاری مردم است

وی به همکاری مردم در موفقیت طرح جمع‌آوری متکدیان اشاره کرد و افزود: این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی است. اگر فرهنگ دادن پول به متکدی سرچهارراه جمع شود، دیگر فردی برای تکدی‌گری به خیابان‌ها نخواهد آمد. قطعا همکاری مردم در این بحث جدی است و نیازمند کمک مردم هستیم. اگر این کار انجام شود، قطعا چهره شهر تهران از وجود متکدیان پاک خواهد شد.

استاندار تهران تاکید کرد: متاسفانه در میان متکدیان شاهد حضور اتباع بیگانه نیز هستیم به طوری که ۸۰ نفر از کشور میانمار به کشورما وارد شده بودند که تکدی‌گری می‌کردند. همچنین افرادی از کشور پاکستان با اخذ ویزا وارد کشور و مشغول تکدی‌گری بودند که همه آنها جمع‌آوری و ساماندهی شدند.

اقدامات دولت یازدهم در بخش کشاورزی استان تهران

هاشمی گفت: در هفته دولت ۵۳ طرح با ارزش ۸۵۰ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال ۱۷۵۰ نفر در استان تهران به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به افتتاح ۵۳ طرح کشاورزی در استان تهران در هفته دولت گفت:طرح ها در حوزه آب و خاک، توسعه روش های نوین آبیاری، احداث و توسعه کانال های آبیاری، بهره برداری از واحدهای گلخانه ای و واحدهای پرورش بوقلمون ، مرغ، پرورش ماهی و دامداری به بهره برداری می رسد.

وی درباره روند اجرای طرح توسعه روش های نوین آبیاری گفت: سال گذشته ۶۳۰۰ هکتار طرح توسعه آبیاری نوین اجرا شد و در ۵ ماه نخست امسال ۵۷۰۰ هکتار به پیمانکاران واگذار شد. براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان شهریور مساحت اراضی تحت پوشش آبیاری نوین به ۱۰ هزار هکتار می رسد.

استاندار تهران توسعه گلخانه ها را از مهمترین محورهای برنامه اقتصاد تعاونی دانست و گفت: سال گذشته ۱۲۸۳ هکتار گلخانه جدید احداث شد و علاوه بر این ۱۲۴۰ هکتار اراضی جدید نیز برای احداث گلخانه در استان تهران شناسایی شده است. طرح احداث شهرک های گلخانه ای در شهرستانهای پاکدشت، پیشوا و ورامین مکان یابی شده که بخشی از طرح آماده بهره برداری است. براساس برنامه ر یزی های انجام شده در شهرک حصارگلی شهرستان ورامین، احداث ۱۳۷۰ واحدگلخانه پیش بینی شده و در شهرستان های پاکدشت و پیشوا نیز شهرک ۲۰۰ هکتاری طراحی شده است.

هاشمی همچنین از تولید بذر هیبرید سبزی و صیفی در استان تهران خبرداد و افزود: با انتقال فناوری تولید با همکاری تعدادی از شرکت های خارجی بذر هیبرید سبزی و صیفی در داخل کشور تولید می شود. هم اکنون ۲۰۰ رقم انواع بذر گوجه فرنگی و خیار در مراکز تحقیقاتی تولید شده که به زودی برای کشت بصورت نشا به گلخانه ها منتقل می شود.

استاندار تهران همچنین از اجرای طرح توسعه سطح زیر کشت دانه روغنی کلزا در این استان خبر داد و افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده ۵۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی با اختصاص بسته حمایتی به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص می یابد. به کشاورزان کلزاکار تسهیلات بانکی با سود ۱۲ درصد برای خرید ماشین آلات مورد نیاز پرداخت می شود و علاوه بر این برای خرید بذر یارانه اختصاص می یابد و بیمه محصول نیز ازجانب سازمان جهاد کشاورزی استان تهران انجام می شود.

وی همچنین از اجرای طرح فعال سازی واحدهای تولیدی کشاورزی خبر داد و افزود: ۹۶۰ واحد تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی و تاکنون طرح بازسازی و فعال سازی ۵۴۹ مورد تصویب شده است. برای اجرای این طرح ۳۸۶ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و قرار است واحدهای تعطیل و نیمه فعال تا پایان شهریور به چرخه تولید باز گردند.

۷۷۵۰ تن شیرخام در استان تهران خریداری شد

وی گفت:‌ در چند ماه گذشته ۷۷۵۰ تن شیرخام در استان تهران خریداری شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه محدودیتی در خرید شیرخام از دامداران وجود ندارد، افزود: شیرخام با قیمت حداکثر ۱۳۰۰ تومان و حداقل ۱۲۸۰ تومان از دامداران در استان تهران خریداری شده است. قیمت خرید شیرخام همچنان مورد مناقشه است و دامداران معتقدند سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان باید مصوبه قیمت هر کیلو شیرخام ۱۴۴۰ تومان را اجرا کند.

وی افزود: طرح خرید حمایتی شیرخام از کاهش قیمت این محصول در واحدهای دامداری و ادامه زیان دامداران جلوگیری کرده است و تا هر زمان که نیاز باشد طرح اجرا می شود. ورود وزارت جهاد کشاورزی به بازار شیرخام قطعا موثر بود و از کاهش شدید قیمت این محصول جلوگیری کرد.

استاندار تهران ادامه داد: براساس گزارش سازمان برنامه و بودجه استان تهران اقدامات دولت در بخش کشاورزی استان تهران به این شرح است:

«- کسب مقام اول ۹ محصول تولیدی در کشور

- پیشگیری و جلوگیری از ۸۲۶۶ مورد تغییر کاربری غیر مجاز

- آزاد سازی ۱۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی، با اجرای ۳۳۸۰ مورد احکام و دستورات قضایی

- صدور اسناد مالکیت منابع ملی حدود ۹۶ درصد بنام دولت

- ارتقاء بهره وری مصرف آب با اجرای ۱۵ هزار هکتار سامانه های نوین آبیاری

- انتقال آب کشاورزی با سامانه های نوین حدود ۲۰۰ کیلومتر

- تجهیز ۹۰۰ هکتار اراضی کشاورزی استان

- افزایش ۳۲۶ هزارتن ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی

- ارتقاء فناوری و مکانیزاسیون، فعالسازی و تبدیل واحدهای سنتی به صنعتی ۱۵۸۸ واحد تولیدی

- اصلاح و جایگزینی ۵۱۶۸ هکتار باغات غیر اقتصادی و فرسوده

- توسعه نهالستانها، گلخانه ها در سطح ۲۲۰۰ هکتار

- احداث و راه اندازی ۴۵۲ استخر دومنظوره پرورش ماهی با ظرفیت ۸۷ هزار قطعه

- افزایش ۶۰۰ هزارتنی تولیدات کشاورزی

- کاهش ۶۰ درصد مصرف سموم شیمیایی در کشت گلخانه ای صنعتی

- اجرای طرح تعمیم ترسیب کربن در سطح ۷۰۰۰ هکتار

- ایجاد، تکمیل و تجهیز ۱۷ زنجیره تولید شیر و گوشت مرغ

دستاوردهای دولت در بخش صنعت و معدن استان تهران

وی اظهار کرد: دولت یازدهم طی ۳ سال اخیر علیرغم تنگناهای اقتصادی به بخش بهداشت و درمان نیز توجه خاص داشته است که طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه استان تهران اقدامات دولت تدبیر و امید در بخش بهداشت و درمان استان تهران نیز شامل موارد زیر بوده است:

«- کسب رتبه نخست پژوهشی بین دانشگاههای علوم پزشکی کشور،
- تکمیل و تحویل قطعی بیمارستان سینا
- تکمیل و تحویل قطعی بیمارستان ژنتیک و طب بالینی
- تکمیل و تحویل قطعی بیمارستان دانشکده پزشکی پردیس بین الملل
- تکمیل و تحویل قطعی اورژانس بیمارستان روزبه
- اجرای طرح تحول سلامت در شانزده بیمارستان
- تکمیل و تحویل قطعی بیمارستان پاکدشت
- بهره برداری از 15 پایگاه بهداشتی و 17 خانه بهداشت
- رشد ۲۱ درصدی امتیازات پژوهشی در نظام رتبه بندی ملی
- افزایش طرح های تحقیقاتی به میزان 4 برابر
- ایجاد ۱۴ شرکت دانش بنیان
- راه اندازی 18 مرکز تحقیقاتی جدید
- کاهش سهم مردم از هزینه های سلامت از ۳۰ درصد به ۶درصد در شهر و ۳ درصد در روستاها
- افزایش ارتقاء کیفیت خدمات بستری بخش دولتی و افزایش رضایتمندی مردم از خدمات تا 91 درصد
- ورود دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی برای اولین بار به جمع ۷۵۰ دانشگاه برتر دنیا در نظام رتبه بندی لایدن»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.