به گزارش ایرنا، سفر ظریف به شیلی و پوشش گسترده خبری از سوی رسانه های این کشور همراه بود اگرچه برخی محافل صهیونیستی کوشیدند تبلیغات منفی در این زمینه داشته باشند.
ظریف نه فقط تنها وزیر خارجه جمهوری اسلامی بلکه تنها وزیر خارجه ایران بود که در طول تاریخ روابط سیاسی دو کشور به پایتخت شیلی سفر کرده است.
دیدار از شیلی امروز تیتر صفحه اول بسیاری از روزنامه های این کشور آمریکای جنوبی بود و کانال های رادیویی و برخی شبکه های تلویزیونی نیز به صورت لحظه به لحظه تحولات این سفر و دیدارهای او را گزارش می دادند.
ظریف در جریان این سفر یک روزه با حضور همتای شیلیایی خود در مراسم گشایش همایش بررسی فرصت های اقتصادی مشترک ایران و شیلی در کاخ وزارت امور خارجه شرکت کرد و با مقام های بلندپایه آن نیز دیدار داشت.
دیدارهای جداگانه با رییس جمهوری، رییس مجلس، چند سناتور، سه ملاقات طولانی و جداگانه با همتای خود، امضای یک سند همکاری سیاسی و شرکت در نشست خبری پس از آن از دیگر برنامه های او در مدت اقامت ۱۸ ساعته اش در سانتیاگو بود.
با وجود آنکه ظریف با تنی خسته از برنامه های فشرده در سه روز گذشته در سه کشور کوبا، نیکاراگوئه و اکوادور و در مجموع 25 ساعت پرواز طی سه روز از جمله نزدیک پنج ساعت پرواز از کیتو به شیلی آمده و نیمه شب در فرودگاه سانتیاگو به زمین نشسته بود اما برنامه هایش در این شهر از همان صبح زود آغاز شد و در همه برنامه های پیش بینی شده و حتی بیشتر شرکت کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.