به گزارش ایرنا، این کشور پیشتر تهدید کرده بود که چنانچه در جریان این رزمایش کمترین تعرضی به خاک کره شمالی صورت گیرد به حمله پیشدستانه هسته ای متوسل خواهد شد.
کره شمالی به ارتش خود دستور داده است آماده باش ویژه داشته باشد و برای مقابله با متجاوزان هر راهکاری را که لازم است دنبال کنند.
آماده باش به ارتش این کشور یکی از بالاترین سطوح آمادگی برای نظامیان کره شمالی محسوب می شود که نشان از حساسیت بالای این کشور به تمرینات سالانه آمریکا و کره جنوبی دارد.
کره شمالی هر بار رزمایش های آمریکا و کره جنوبی را محکوم می کند و این تمرینات را تهدیدی برای حق حاکمیت و تمامیت ارضی خود می داند.
این کشور به دنبال آغاز رزمایش این هفته نیز یک فروند موشک بالستیک از روی زیردریایی پرتاب کرد و خشم خود را به این تمرینات دو هفته ای نشان داد.
همزمان خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده که کره شمالی در حال افزایش تمرینات و رزمایش های خود در مناطق مختلف است.
این کشور همچنین تسلیحات مناطق مرزی را افزایش داده و در حال تقویت راکت اندازها و واحدهای توپخانه در این نواحی است.
در همین حال «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از سپاه زیردریایی های این کشور بازدید کرده و به آنها دستور داده است موشک های خود را با سرعت بالاتری به کلاهک های هسته ای مجهز کنند.
کره شمالی و جنوبی پس از جنگ خونین سالهای ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ میلادی و پایان حاکمیت ژاپن بر کره، تا به امروز موفق به امضای پیمان صلح نشده اند و شرایط میان دو کشور همواره سرد و شکننده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.