«محمد ابراهیم قربانی فرید» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کم شدن نرخ سود سپرده‌های بانکی، گفت: با اینکه مدتی است از کاهش سود سپر ده‌ها ی بانکی می‌گذرد اما تا کنون نقدینگی به بازار سرمایه بازنگشته است . این موضوع نشان می‌دهد که هنوز اعتمادِ مردم به بورس مثل سابق نیست.

او با بیان اینکه دولت و سازمان بورس باید اقداماتی انجام دهند که اعتماد سلب شده مردم از بازار سرمایه بازگردد، افزود: انتظار من از دولت این است که برنامه‌ای را برای بازار سرمایه مشخص و آن را اعلام کند تا طی برنامه فعالیت شرکت‌های بورسی افزایش یابد و تولید و سود آنها بیشتر شود . این موضوع می‌تواند باعث شود اعتماد مردم به بورس بازگردد.

این کارشناس بازار سرمایه در عین حال با اشاره به اینکه وضعیت بورس به کلیت اقتصاد برمی‌گردد گفت: اگر وضعیت اقتصاد خوب باشد بازار سرمایه هم وضعیت خوبی خواهد داشت اما نباید عکس این موضوع را انتظار داشته باشیم .

قربانی فرید افزود: چند سالی است که تولید شرکتهای بورسی خوابیده ویا این شرکت‌ها کمتر از ظرفیت خودتولید می‌کنند. همچنین مدتی است که شرکتهای تولیدی منابع مالی ومواد اولیه ندارند و این موضوع به کاهش EPS آنها دامن زده است .

وی ادامه داد: اخیرا دولت شروع کرده که به این شرکت‌ها کمک کند اما ما نباید انتظار داشته باشیم که یک شبه این کمک، نتیجه دهد . به نظر من ۶ ماه یا ۱ سال طول می‌کشد تا شرکت‌ها تولیدشان به مقدار مطلوب رسیده و EPS شان افزایش یابد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.