به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری در دیدار با ملک سلمان درگیری ها در یمن، سوریه و لیبی را مورد بحث و بررسی قرار داد و پس از آن راهی فرودگاه جده شد تا دیداری ۵ جانبه با عادل جبیر و شیخ عبد الله بن زاید همتایان عربستانی و اماراتی خود، توبیاس وود معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده دبیر کل سازمان ملل متحد به یمن برگزار کند.

وزیر خارجه آمریکا پس از این سفر دو روزه به عربستان سعودی و دیدار با برخی مسئولان راهی ژنو خواهد شد تا با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار و درباره بحران های سوریه و اکراین گفتگو کند.

در همین راستا، وزارت امور خارجه آمریکا دیروز چهارشنبه اعلام کرد که این گفتگوها فرصتی برای رایزنی و بررسی طرح ها به منظور دستیابی به راه حلی سیاسی است. وی خاطر نشان کرد که کری یک سری ایده هایی دارد و از طرف دیگر، دوست دارد آراء و نظرات طرف های دیگر را هم بشنود.

عربستان از ماه مارس سال ۲۰۱۵ جنگی را در قالب ائتلاف عربی متجاوز علیه یمن آغاز کرده است تا به زور عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند و جلوی قدرت گرفتن بیشتر جنبش انصار الله و طرفداران علی عبد الله صالح رئیس جمهور سابق این کشور را بگیرد. اما کشتار گسترده غیر نظامیان و به ویژه زنان و کودکان انتقادات زیادی را از سوی طرف های بین المللی و در راس آنها سازمان ملل و سازمان های حقوقی و غیر دولتی متوجه آن کرده است.

در همین راستا، سازمان ملل متحد امروز پنجشنبه خواستار تشکیل هیات مستقل بین المللی برای تحقیق درباره نقض حقوق بشر در یمن شد؛ چرا که از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن بیش از ۶۶۰۰ نفر جان خود را از دست داده اند که اکثریت آنها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.