به گزارش نامه نیوز، بازی های سیاسی در ایران از قاعده و قانون مشخصی برخوردار نیست و هر چهره ای که اندکی در سیاست خودنمایی می کند در ادامه راه با تغییر زمین بازی سعی در کشاندن مهره ها به سمت خود دارد. این روند از ابتدای انقلاب اسلامی شروع شد. زمانی که بنی صدر رای مردم را پشتیبان خود می دید و تصور می کرد با این رای علیه خود مردم می تواند اقدام کند. اما اندکی بعد همگان دیدند که این سوءاستفاده چگونه خط بطلانی بر رویاهای خام وی کشید. امروز نیز هستند سیاستمدارانی که توهم کاریزما دارند و مردم را برای اقدامات خاص خود پشتیبان می دانند، در صورتیکه اینگونه نیست.

البته ناگفته نماند برای اینکه افراد بتوانند به راحتی با استفاده از نقطه ضعف های اجتماعی مردم شعارهایی را سر دهند که عده ای نیز دنباله روی آنها شوند، از سیاست مدار بودند است و مهارتی خاص می طلبد. شعارهایی مانند عدالت اجتماعی، آزادی بیان،جلوگیری از فساد، مبارزه با رانت خواری و هزار شعار که ظاهری پاک و دلربا دارند ولی نیت افرادی که این واژگان از کلامشان خارج می شود، رنگ اصلی را به آنها می زند.

انتخابات یکی از آن بازه هایی است که دوران اوج اینگونه فعالیت هاست. زمانی که چهره خاص سیاسی برای کشاندن رای مردم به سبد رای خود، به یاد مشکلات قشرهای مختلف مردم از دکتر و مهندس گرفته تا کارگر می افتد.

این در حالی است که بسیاری از چهره های حاضر در رقابت های سیاسی بارز ایران، پیشتر در عرصه های مدیریتی کشور مشغول به کار بودند ولی باید از آنها پرسید چرا آن زمانی که دستشان می رسید کاری نمی کردند؟!

پاورچین انتخاباتی

اما امروز یکی از آن گزینه هایی که برای بلند شدن از خاک سیاست ایران تلاش می کند،محمود احمدی نژاد است. فردی که معرف حضور همه مردم کشورمان است و نیازی به معرفی ندارند و اقدامات وی و کابینه او را همگان در خاطر دارند. اینکه احمدی نژاد چه اقداماتی انجام داده است به کنار و این موضوع اکنون مورد بحث نیست، اما نکته ای که باید به آن توجه کرد اینجاست که چرا احمدی نژاد به راحتی هر چه تمام تر میتینگ هایی را برگزار می کند که آنها شائبه انتخاباتی بودن دارند. سفرها و سخنرانی هایی که هرچند نباید جلوی آنها گرفته شود، ولی باید مطلع بود که با توجه به شبکه هایی که او و تیم همراهش در شهرستان ها و استان های مختلف تشکیل داده اند، هرچند از لحاظ تعداد اندک و ناچیز هستند ولی به طور حتم می توانند به خوبی سازمان رای مخالفان را بکاهند.

بگذارید احمدی نژاد درست حرف بزند!

بازهم تکرار می کنیم که به هیچ وجه نباید جلوی سخنرانی ها و فعالیت های عادی احمدی نژاد گرفته شود چرا که این اقدام مضحک ترین راه مقابله با یک تفکر است و نه تنها در ایران بلکه در تمام نقاط جهان همواره اثر معکوس داشته است و فرد یا جریان مورد نظر را به موفقیتی رسانده است که اگر در حالت عادی بود به هیچ وجه این اتفاق رخ نمی داد؛ بنابراین باید با تحلیل حرکت سینوسی و غیر متناوب احمدی نژاد که از مرکز به شرق و مجدد بازگشت به مرکز شروع و بعد از جنوب کشور امروز غرب ایران را هدف گرفته است و در آنجا نیز سخنرانی می کند و مراقب فعالیت های زیرپوستی و انتخاباتی او بود.

وقت دفاع از حق الناس امروز است

البته دولت این فعالیت ها را به خوبی تحت نظر دارد. در همین راستا،محمدحسین مقیمی،معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به موضوع تبلیغات زودهنگام در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶، گفت:« اگر گزارشی درباره ورود زودهنگام تبلیغات انتخابات ۹۶ به دستمان رسد، قطعا اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: تاکنون مواردی از شبهه و شائبه های تبلیغات انتخاباتی وجود داشته است که در نهایت مرجع تشخیص ان شورای نگهبان است. مقیمی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون گزارشی مبنی بر تخلف انتخاباتی احمدی نژاد با توجه به سفرهای استانی اخیر وی، مطرح شده یا خیر، تصریح کرد: احمدی نژاد هم یکی از مردم ایران است و ضروری است قانون را رعایت کند. برای برخی سفرهای استانی اش این شائبه پیش امده که این سفرها به منظور تبلیغات انتخاباتی انجام می شود، اما این امر برای ما هنوز مسجل نشده است و تشخیص ان بر عهده شورای نگهبان است.

وی اظهار داشت: درباره انتخاباتی بودن سخنرانی های احمدی نژاد تاکنون گزارش هایی داشتیم که در شورای تامین شهرستان ها مورد بررسی قرار گرفته است.

این اقدام بدون شک جرم است و اخلال در انتخابات تلقی می شود و با استناد به بند ۸ ماده‌ی ۶۶ بخش جرایم و تخلفات مبنی بر «اخلال در انتخابات»، قضات محترم می‏توانند در موارد تخلف از ماده‌ ۵۶، اعمال قانون کنند. زیرا در حالت کلی بی‏توجهی به رعایت هر ماده از قانون انتخابات به نوعی «اخلال در انتخابات» می‌تواند تلقی شود و مجازات این تخلف طبق ماده‌ی ۷۵ تا سه ماه حبس یا یک میلیون تا پنج میلیون ریال جزای نقدی است.البته بدون شک فراموش نشودفردی که قانون را زیر پا گذارده است، به هیچ وجه صلاحت حراست از قانون را ندارد. نا گفته نماند که تمام دستگاه های مسئول در زمینه انتخابات باید به این وضوع حساسیت داشته باشند و این فعالیت ها را تحت نظر بگیرند و زمانی که گزارشی از تخلف هر جناحی ارایه می شود بدون نگاه سیاسی به آن رسیدگی کنند به دلیل آنکه به گفته بزرگان نظام رای مردم حق الناس است و حراست از آن نه تنها از روز رای گیری بلکه از همین روزها آغاز می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.