به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزها بازار خودرو همچنان بدون مشتری و کمتر کسی حاضر به خرید خودرو صفر یا تعویض خودروی خود است. این موضوع باعث شده که صنعت خودرو همچنان از رکود خارج نشود و رونق به این بازار بازنگردد.

این در شرایطی است که در روزهای گذشته شاهد بودیم برخی از خودروسازان اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کردند؛ این امر اگرچه گفته می‌شود به دنبال مجوز چند ماه گذشته شورای رقابت و قانونی بوده است، اما با این وجود، به نظر می‌رسد در رکود بازار اثرگذار خواهد بود.

در روزهای گذشته قیمت چهار محصول تیبا، وانت پراید و برلیانس H۲۲۰ و H۲۳۰ (صندوق‌دار و هاچ‌بک) تا حد یک میلیون تومان افزایش پیدا کرد و نیز شنیده شد قیمت لیفان۸۲۰ حدود ۸ میلیون تومان، جک J۵ دنده‌ای ۲ میلیون تومان و اتوماتیک ۲۰۰ هزار تومان گران شده است.

در این خصوص، نایب رییس اتحادیه صنف اتومبیل‌داران و فروشندگان خودرو گفته است: «بازار خودرو همچنان در رکود کامل به سر می‌برد و فصل تابستان همواره جزو فصل‌هایی بود که معاملات خودرو رونق می‌گرفت، اما متاسفانه امسال با گذشت دو ماه از سال بازار هیچ تکانی نخورده است و یک مقدار خرید و فروش جزئی روی خودروهای دست دوم وجود دارد.»

به گفته وی، «به طور قطع کاهش تولید توسط خودروسازان به دلیل تعطیلات ۱۵ روزه تابستانی و افزایش قیمت‌های صورت گرفته، روی افزایش قیمت برخی خودروها در بازار اثرگذار خواهد بود و این موضوع منجر به رکود بیشتر در بازار معاملات می‌شود.»

به اعتقاد قاسمیان، «با گذشت حدود دو سال از آغاز رکود در بازار خودرو، بازار هیچ کششی برای افزایش قیمت ندارد.»

بنا به این گزارش، در حال حاضر پراید SE۱۳۱ در بازار با قیمت ۲۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و پراید۱۱۱ با قیمت ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود. در همین حال، در بازار تیبا با قیمت حدود ۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دیده می‌شود. وانت پراید ۱۵۱SE نیز با قیمت ۱۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

اما در این میان، قیمت پژو ۴۰۵SLX در بازار ۳۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار V۸ حدود ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و پژوپارس LX (TU۵) ۴۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

از سوی دیگر، برلیانس H۲۳۰ با قیمت ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، لیفان ۶۲۰ با قیمت ۴۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، تندر۹۰ با قیمت ۴۸ میلیون تومان به فروش می‌رود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.