عیسی فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: از ابتدای اجرای طرح جمع آوری متکدیان شهر تهران بیش از ۱۸۰۰ متکدی جمع آوری شده که از این تعداد ۲۹۰ نفر زیر ۱۵ سال و مابقی بزرگسال بوده‌اند.

وی افزود: از میان متکدیان جمع آوری شده حدود ۷۰ نفر از اتباع بیگانه و سایرین از اتباع کشورمان بودند که در حال حاضر تحویل بهزیستی شدند و در سامانسراها نگهداری می‌شوند. البته افراد زیر ۱۵ سال تحویل بهزیستی می شوند. همچنین اتباع بیگانه و معتادین نیز تحویل اداره کل امور اتباع و ستاد مبارزه با مواد مخدر می شوند.
فرماندار تهران با اشاره به ایجاد تعامل و هماهنگی و همکاری مناسب میان دستگاه‌های ذیربط گفت: در حال حاضر نیروی انتظامی، بهزیستی و شهرداری تهران همکاری بسیار مناسبی داشته‌اند و جلسات ستاد به صورت منظم و با حضور نمایندگان دستگاه های مسئول شنبه هر هفته برگزار می شود.
فرهادی ضمن تاکید بر برخورد قاطع با باندهای تکدی‌گری گفت: این باندها شناسایی شده‌اند که توسط نیروی انتظامی با آنها برخورد قاطعی انجام خواهد شد. بی تردید جزای باندهایی که با برنامه ریزی از افراد جهت تکدی گری سوء استفاده می‌کنند برابر قانون سه ماه تا سه سال حبس خواهد بود که تاکنون ۱۲ باند تکدی گری شناسایی شده است.
وی ضمن تقدیر از همکاری شهروندان تهرانی در اجرای این طرح گفت: شهروندان تهرانی همکاری بسیار مناسبی در موفقیت این طرح داشته‌اند. قطعا کمک نکردن شهروندان به متکدیان سر چهارراه‌ها می‌تواند در موفقیت بیش از پیش این طرح نقش بسزایی داشته باشد.
فرماندار تهران خطاب به مردم تهران خواست که از کمک به متکدیان پرهیز کنند و افزود: قطعا اگر مردم به متکدیان سر چهار راه‌ها کمک نکنند و کمک‌های خود را از مسیر منطقی یعنی کمیته امداد(ره)، سازمان بهزیستی و موسسات خیریه به دست نیازمندان برسانند دیگر تکدی‌گری معنایی نخواهد داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.