سردار حسن مهری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تأمین امنیت سوله‌ها و اماکن داخل محیط فرودگاه‌ها گفت: برابر مصوبه شورای‌عالی امنیت ملی، حفظ و تأمین امنیت تمام اماکنی که در فرودگاه‌های کشور قرار دارد بر عهده پلیس است و از این رو تأمین امنیت آشیانه‌ها، سوله‌ها، سالن‌ها و دیگر بخش‌های یک فرودگاه بر عهده پلیس فرودگاه‌های کشور است.

وی با بیان اینکه گشتی‌های پلیس فرودگاه در فرودگاه‌های سراسر کشور ۲۴ ساعته فعالیت داشته و از محیط‌های مختلف بازدید می کنند، گفت: پلیس علاوه بر اینکه امنیت این اماکن را تأمین می‌کند، بر عملکرد باراندازها و .... در حوزه قاچاق مواد مخدر و قاچاق کالا نیز نظارت دارد.

سردار مهری درباره چرایی چک کردن بارها نیز تصریح کرد: پلیس وظیفه چک کردن بارها را داشته و ما بار ها و محموله‌ها را از جهت جاسازی مواد مخدر و قاچاق کالا و ارز و همچنین حمل موارد غیرمجاز چک می‌کنیم. البته مقدار بار نیز تاثیری نداشته و تمامی بارها در محیط فرودگاهی کنترل می‌شود و این کنترل ۲۴ ساعته است.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور ادامه داد: هیچ باری بدون چک شدن از سوی پلیس وارد فرودگاه نشده و از آن خارج هم نمی‌شود و این اقدام در راستای برخورد با قاچاق کالا، ارز و مواد مخدر انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در بحث مبارزه با قاچاق و همچنین تدابیر فرمانده نیروی انتظامی، برخورد با پدیده قاچاق به طور جدی در دستورکار پلیس فرودگاه‌های کشور قرار دارد.

سردار مهری درباره نحوه همکاری گمرک فرودگاه‌ها با پلیس نیز گفت: خوشبختانه همکاری خیلی خوبی میان پلیس فرودگاه‌ها و گمرک وجود دارد و حتی در مواردی اقدامات مشترک با گمرک نیز داشته‌ایم.

وی نسبت به حمل بار افراد ناشناس در فرودگاه‌ها نیز هشدار داد و تصریح کرد: در مورد بارهای بزرگ اقدامات لازم از طریق گمرک و ... انجام می‌شود اما در مورد بارهای کوچک توصیه همیشگی پلیس به مسافران این است که چه در داخل و چه در خارج از کشور از پذیرفتن بار افراد ناشناس و غریبه خودداری کرده و هیچگاه مسئولیت حمل آن را بر عهده نگیرند، چرا که در صورت وجود اموال ممنوعه در بار مسئولیت آن متوجه حمل کننده آن است و در هر کشوری با توجه به مجازات‌های قانونی آن کشور با متخلفان برخورد خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.