به گزارش مهر، سردار موسی امیری عصر امروز پنج شنبه در جلسه ستاد اربعین خرمشهر در سرسرای پایانه مرزی شلمچه اظهار کرد: بیشتر اقدامات زیرساختی در خوزستان انجام شده و خوزستان نسبت به ایلام شرایط بهتری از سال گذشته دارد.

وی افزود: سیاست بر این بوده که زائران بیشتر از مرزهای خوزستان برای خروج استفاده کنند که این امر مسئولیت خوزستان را نسبت به سال گذشته بیشتر می کند.

جانشین رئیس پلیس راهور در ادامه، به بحث تردد زوار از مرز شلمچه اشاره کرد و گفت: در رسیدن به مرز شلمچه امسال می توان از مسیری مستقیم که از جاده اهواز ـ خرمشهر به سمت یادمان است و می تواند بسیار مفید و کمک کننده باشد، برای تردد استفاده کرد.

لزوم استفاده از ظرفیت ریلی کشور

سردار امیری در ادامه، بر لزوم استفاده از ظرفیت ریلی کشور در خرمشهر تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات مرز چذابه، مهمترین مشکل اربعین در این مرز را بحث پارکینگ دانست و گفت: امکان اینکه خودروها را وارد منطقه مرزی کنیم وجود ندارد ضمن اینکه پارکینگ شهرداری در بستان جوابگوی این امر نیست. با توجه به گسیل جمعیت به سمت استان خوزستان باید ظرفیت های جدیدی را در مرزهای این استان ایجاد کرد.

سردار امیری اضافه کرد: در چذابه به خاطر بعد مسافت، زوار مجبور هستند از ۲۷ کیلومتر قبل تر از مرز، خودرو خود را پارک کرده و بقیه مسیر را با وسایل نقیله طی کنند که علاوه بر ایجاد نارضایتی، باعث نگرانی از بابت تامین امنیت این خودروها شده است. برای رفع این نارضایتی و افزایش میزان امنیت، پارکینگ باید نزدیک تر و اسباب امنیت بیشتر فراهم شود

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.