به گزارش ایسنا، اسدالله رازانی در نشست خبری با بیان این‌که مصوبات سفر هیات دولت به استان در سه بخش است، گفت: بخشی از این مصوبات بودجه‌ای و اعتباری است که پیش از عزیمت هیات دولت به استان طی فرآیندی میان استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه استان تصویب شده و طی سال جاری و سال آینده به استان داده می‌شود.

وی اظهار کرد: در این بخش حدود هزار میلیارد تومان برای استان به تصویب رسیده که در سفر هیات دولت به استان تنها مبلغ این مصوبات اعلام شد.

استاندار کرمانشاه با بیان این‌که این بخش از مصوبات هنوز به طور کامل نهایی نشده است، گفت: در حال حاضر روزنه‌ای توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و معاونت اجرایی رییس جمهور باز شده تا بتوانیم چند طرح مهم دیگر را نیز در قالب این مصوبات قرار دهیم و این مبلغ اضافه شود.

وی افزود: در حال حاضر در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مراحل ابلاغ رسمی و قانونی این اعتبارات در حال انجام است و پیگیر هستیم که این اعتبارات به امضای رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی رسیده و ابلاغ شود و به دست استان برسد.

استاندار کرمانشاه افزود: بخش دوم مصوبات سفر هیات دولت به استان مربوط به مصوباتی است که مفهوم غیربودجه‌ای داشته و شامل اعطای مجوز یا ایجاد تعهداتی می‌شود که از جمله آن می‌توان به بحث منطقه آزاد قصرشیرین و یا تعهد تامین ارز مورد نیاز پتروشیمی اسلام‌آبادغرب اشاره کرد.

رازانی در خصوص پیگیری منطقه آزاد قصرشیرین، گفت: برای این‌که این پروژه به لایحه هفت منطقه آزاد کشور که قرار است به مجلس ارائه شود برسد، قرار شده موضوع این منطقه خارج از نوبت در هیات دولت مطرح شود.

وی تصریح کرد: معاونت اجرایی رییس جمهور عنوان کردند که دبیرخانه مناطق آزاد باید در خصوص منطقه آزاد قصرشیرین نظر دهد که موافقت رییس این دبیرخانه گرفته شده و مابقی تشریفات برای طرح این پروژه در هیات دولت و پس از آن ارائه به مجلس ادامه دارد.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: بخش سوم مصوبات سفر هیات دولت نیز مربوط به تعهدات سایر ارگان‌ها، نهادها و موسسات مالی و اعتباری، شرکت‌های خصوصی و بانک‌هاست که مجموعه این مصوبات در اختیار نهادهای مختلف قرار می‌گیرد و قطعا پیگیر این بخش مصوبات نیز خواهیم بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.