به گزارش نامه نیوز به نقل از فدراسیون فوتبال، تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در دیدار پایانی خود از سری رقابت‌های جام قاره آسیا در کشور چین از ساعت ۱۳:۱۵ امروز (پنجشنبه) به مصاف تیم ملی عمان رفت که در نهایت این دیدار با نتیجه ۶ بر ۳ به سود ملی‌پوشان کشورمان به پایان رسید. در این دیدار برای تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان امیرحسین اکبری (۴ گل) و سیدعلی ناظم و پیمان حسینی گلزنی کردند.

شاگردان محمدحسین میرشمسی در این رقابت‌ها که با حضور هشت تیم برتر آسیا برگزار شد در نخستین دیدار خود به مصاف تیم ملی بحرین رفتند و با ارائه یک بازی یک‌طرفه با نتیجه ۱۰ بر یک پیروز شدند. ملی‌پوشان در دومین بازی خود مقابل تیم ملی ژاپن حریف سنتی‌شان در قاره آسیا قرار گرفتند و موفق شدند با ارائه یک بازی تهاجمی و پر موقعیت ۵ بر یک حریف قدرتمند خود را شکست دهند.

تیم ملی فوتبال ساحلی امروز در بازی فینال مقابل تیم ملی عمان که عنوان قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۵ را داشت در یک بازی حساب شده بار دیگر قدرت خود را به رخ حریفان آسیایی‌اش کشید و قهرمانی دیگری را در کارنامه خود ثبت کرد.

محمدرضا ساکت، مدیر سازمان تیم‌های ملی ضمن تبریک بابت کسب مقام قهرمانی جام قاره آسیا توسط تیم ملی فوتبال ساحلی ایران گفت: ملی‌پوشان فوتبال ساحلی کشورمان با کمترین توقع، بیشترین شایستگی را از خود بروز دادند و در واقع نمایش خوب و کسب مقام قهرمانی تیم ملی نشان از بهره‌وری عالی فوتبال ساحلی کشور و به‌خصوص تیم ملی فوتبال ساحلی دارد.

وی ادامه داد: فوتبال ساحلی کشورمان مانند یک جریان زاینده در ورزش کشور در حال طی کردن مسیر درستی است، به‌طوری که این رشته نوظهور در سطح آسیا و بین‌الملل هم بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در کشور عزیزمان پیش زمینه‌های بسیار مناسبی برای توجه به این رشته داریم به‌طوری که وجود سواحل و همچنین زمین‌های فوتبال ساحلی حتی در شهرهای کویری، نشان از علاقه‌مندی جوان‌ها و استعدادهای ناب کشور به این رشته دارد.

مدیر سازمان تیم‌های ملی افزود: مجموعه مدیریت فوتبال ساحلی کشور با دلسوزی شایسته توانسته یک موجودیت قابل قبول و احترام برای این رشته در کشور به وجود آورد و بابت مجموعه فعالیت‌های صورت گرفته توسط سرکار خانم پریا شهریاری، دیگر اعضای کمیته و دپارتمان فوتبال ساحلی، باشگاه‌ها، مربیان و بازیکنانی که در این راستا تلاش می‌کنند، خالصانه تقدیر می‌کنیم.

ساکت در ادامه تأکید کرد: ریاست فدراسیون فوتبال در طول برگزاری مسابقات جام قاره‌ای آسیا به‌طور لحظه‌ای پیگیر خبر مسابقات تیم ملی فوتبال ساحلی بود و بنابر پیشنهاد مجموعه مدیریت فوتبال ساحلی و سازمان تیم‌های ملی جایزه ویژه‌ای جهت اهدا به اعضای تیم ملی فوتبال ساحلی جهت کسب عنوان قهرمانی درنظر گرفته شده است.

وی در ادامه ضمن توضیح دلایل قهرمانی ملی‌پوشان و ابراز امیدواری نسبت به ادامه روند کنونی فوتبال ساحلی کشور گفت: در اصل این قهرمانی نقطه بروزش براساس خودساختگی و تلاش مردانه بازیکنان رخ داد و دایره فراگیری‌اش در کشور با موجودیت لیگ، روزبه‌روز حرکت رو به جلوی خود را دارد و برنامه‌های آموزشی خوبی در حال تدارک هستند که به گسترش این رشته کمک مضاعف خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.