به گزارش ایسنا، عزیز اکبریان در نشست مشترک رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی با بخش خصوصی، اظهار کرد: در منطقه نفتی فروزان که بین ایران و عربستان است، عربستان روزانه ۵۰۰ هزار بشکه برداشت می‌کند اما ایران ۳۸۰۰۰ بشکه برداشت می‌کند و ارزش ارزی میزانی ‌که عربستان از سهم ما برداشت می‌کند سالانه ۱۲۰۰۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به راکد بودن گردش مالی در کشور، یادآور شد: سرمایه بانک‌های دولتی کم است و نیاز است تا این سرمایه افزایش یابد تا در کنار آن بتوان گردش مالی ایجاد کرد، البته این گره‌ای است که در گذشته بوجود آمده است. با این سیستم بانکی کاری نمی‌توان کرد اما خوشبختانه دولت شروع به پایین آوردن بهره بانک‌ها کرده که این شروع مناسبی است.

وی درباره تسهیلات بانک‌ها، خاطرنشان کرد: طبق قانون بانک‌ها باید ۱۲ درصد از تسهیلات وارد چرخه مسکن شود اما دولت قبل ۴۸ درصد تسهیلات بانک‌ها را به سمت مسکن برد و هم‌اکنون شاهد وضعیت کنونی مسکن مهر هستیم که برگشت ناچیزی نیز دارد.

وی با بیان این‌که «نباید اجازه داد قاچاق وارد چرخه تولید شود»، تصریح کرد: مجلس اقدامات زیادی را جهت رفع موانع تولید و جلوگیری از ورود کالاهای خارجی که تولید مشابه در داخل دارند و همچنین استانداردسازی تولیدات داخلی انجام داده است. عده‌ای می‌گویند که با فروش مقدار مشخصی از اقلام قاچاق مثلا ۵۰۰ میلیارد وارد شده است اما در اصل با ورود آن ۵۰۰۰ میلیارد تومان ضرر به تولید کشور وارد شده است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که «رضایت مردم الویت است» اظهار کرد: درست است رضایت مردم کشور مهم است و باید اصل باشد اما الویت اول باید با نتایج تصمیمات و اقدامات در بلند مدت باشد. ممکن است تصمیمی در زمان حال به نفع مردم و موجب رضایت‌شان شود اما در مدتی بعد نتایج مشکل‌سازی به بار آورد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.