به گزارش مهر به نقل از رویترز، مجلس سنای برزیل امروز استیضاح «دیلما روسف» رئیس جمهوری تعلیقی این کشور را به اتهام سوء استفاده از بودجه دولتی، تخلف در حسابرسی و دریافت وام های کلان بدون دریافت مجوز رسمی شروع کرد.

قرار است در ادامه این فرایند، روسف روز ۲۹ آگوست (۸ شهریور ماه؛ دوشنبه آینده) با حضور در برابر ۸۱ نماینده سنای این کشور دفاع از خود در برابر اتهامات وارده را آغاز نماید.

«دیلما روسف» که اولین زن رئیس جمهور در برزیل به شمار می آید دوشنبه آتی قرار است دفاعیات خود را در برابر آنچه وی توطئه علیه او و حزبش می خواند در مجلس سنا ارائه دهد.

مخالفان بانوی آهنین در سرزمین قهوه مدعی اند که بیش از ۵۴ رأی مورد نیاز برای پایان دادن به ۱۳ سال حکومت چپ گرای حزب کارگران بر این کشور را در اختیار دارند.

گفتنی است، مجلس سنا چند ماه پیش در تاریخ ۱۲ ماه میلادی مِی، روسف را از خدمت تعلیق کرد و به این ترتیب قدرت به طور موقت به «میشل تمِر» معاون وی واگذار شد.

اگر سنا در دور دوم رأی گیری جرایم روسف را محرز دانسته و قدرت را برای همیشه از وی سلب کند، تمر تا سال ۲۰۱۸ میلادی یعنی پایان دوره ای که برای روسف در نظر گرفته شده بود، بر مسند قدرت باقی می ماند.

روسف در حالی تن به استیضاح می دهد که ریاست جمهوری را حق مشروع خود تلقی کرده و جریان اپوزیسیون را به کودتا علیه خود متهم کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.