به گزارش تسنیم، محمدابراهیم اقبالی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: راه‌آهن شرق سال گذشته در بخش ترانزیت رشد بسیار بالایی داشته و با توجه به رکود کشور در بخش حمل بار خوشبختانه این اداره‌کل حدود ۳ میلیون تن بارگیری داشته است.

وی تصریح کرد: راه‌آهن شرق در بارگیری و حمل بارهای عبوری داخلی و ترانزیت نیز دارای افزایش بسیار چشمگیری بوده و بیشتر بارگیری‌ها مربوط به معادن سنگ آهن و زغال سنگ بوده است.

مدیرکل راه‌آهن شرق افزود: با توجه به قرارداد سالیانه و تفاهم انجام گرفته پیش‌بینی شده است سالیانه ۷ میلیون تن بارگیری و به صورت روزانه ۲۰ هزار تن صادرات انجام شود.

اقبالی تصریح کرد: بارگیری‌های سنگ‌آهن در مناطق سنگان خواف، بیشدر بافق و معدن سه چاهون انجام می‌شود و با توجه به اینکه کارخانجات کنسانتره و گندله‌سازی در دست ساخت است، در خواف و سنگان نیز بیش‌بینی افزایش بار وجود دارد.

وی با بیان اینکه دو خطه کردن منطقه ریلی راه‌آهن شرق در دست اقدام است ادامه داد: در سال آینده و یا اواخر سال جاری این پروژه عظیم که در ردیف پروژه‌های ملی قرار دارد، آغاز می‌شود و با این اقدام ایستگاه‌های این منطقه توسعه پیدا می‌کنند.

مدیرکل راه‌آهن شرق با بیان اینکه در حال حاضر خطوط راه‌آهن شرق حداکثر ظرفیت را دارد گفت: با توجه به اینکه حدود ۴۰ ایستگاه در حال حاضر در این ناحیه وجود دارد این تعداد به ۸۰ ایستگاه افزایش می‌یابد و ظرفیت دو برابر شده و خط طبس - جندق به تهران نیز برقرار می‌شود.

اقبالی با بیان اینکه برای تأمین امنیت قطار، پروژه ATC که حفاظت امنیت سیر قطارها را در اختیار دارد و قطار اتوماتیک کنترل می‌شود را در دست پیگیری داریم افزود: در این راستا پروژه سازه فضایی قطار کلنگ‌زنی شد که حدود ۷۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و به جرات می‌توان گفت که در کل منطقه مانند این سازه را نداریم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.