به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، در پی تسلط نیروهای مخالف سوریه بر جرابلس در شمال سوریه در مرزهای ترکیه دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، حومه جرابلس برای اولین بار شاهد درگیری بین نیروهای مخالف مسلح و نیروهای دموکراتیک سوریه است.

دیده بان حقوق بشر سوریه افزود، منابع از درگیری‌هایی با سلاح‌های سبک بین نیروهای دموکراتیک سوریه در منبج از یک سو و نیروهای مخالفی که بر شهر مرزی جرابلس تسلط یافته‌اند، خبر دادند.

یگان‌های مدافع خلق کرد یکی از برجسته‌ترین شبه نظامیان پیوسته به نیروهای دموکراتیک سوریه هستند که داعش را از منبج در ۳۰ کیلومتری جنوب جرابلس بیرون کردند.

دیده بان حقوق بشر سوریه با استناد به گزارش‌های فعالان میدانی افزود:‌ دلایل درگیری‌ها میان دو طرف در حومه منبج و جرابلس همچنان مبهم است و اتهامات متقابل درباره مسئولیت آغاز این حملات وجود دارد.

این دیده بانی افزود: نیروهای مخالف، نیروهای دموکراتیک سوریه را به پیشروی و تسلط بر روستای العمارنه قبل از رسیدن نیروهایشان به آنجا متهم می‌کنند در حالی این نیروها در شش کیلومتری جنوب شهر جرابلس بودند. در مقابل نیز نیروهای کرد در منطقه العمارنه در کرانه غربی رود فرات در هشت کیلومتری جنوب جرابلس مخالفان را به پیشروی به سمت مناطق‌شان متهم می‌کنند.

دیده بان حقوق بشر سوریه در عین حال مدعی شده است که نیروهای دموکراتیک سوریه توانستند به سمت حومه منبج در شمال شرق و به سمت روستاهایی که ۲۰ کیلومتر با منبج به سمت جرابلس فاصله دارند، پیشروی کنند.

به گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، اطلاعات نشان می‌دهد که نیروهای دموکراتیک سوریه حدود هفت روستا در حومه منبج را تحت کنترل گرفته‌اند.

این در حالی است که منابع وزارت خارجه ترکیه اعلام کردند، جان کری وزیر خارجه آمریکا به چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ایش اطلاع داده است که کردهای سوریه به شرق فرات عقب‌نشینی کرده‌اند.

همین خبرگزاری به نقل از یک مقام ارشد ترکیه گزارش داده است که بیش از ۲۰ تانک ترکیه در حال حاضر در سوریه هستند و در صورت نیاز تانک‌ها بیشتری به سوریه اعزام می‌شوند.

منابع خبری اعلام کردند که ترکیه ۱۰ تانک دیگر را امروز روانه سوریه کرده است. تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که ۱۰ تانک و خودروهای امدادرسان از مرزهای نزدیک شهرک قرقمیش در جنوب شرق ترکیه وارد خاک سوریه شده‌اند.

در عین حال خبرگزاری دوغان گزارش داد که فرمانده نیروهای ویژه ترکیه امروز وارد جرابلس شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.