به گزارش خبر آنلاین؛ شب گذشته به علت مسمومیت غذایی بیش از ۴۰ دانش آموزان استثنایی سراسر کشور که در حال برگزاری مسابقات ورزشی در همدان هستند راهی بیمارستان سینای این شهر شدند.

به گزارش خبر آنلاین از ۲۸ مرداد تا ۴ شهریور دو گروه هزار نفره از دانش آموزان استثنایی سراسر کشور که گروه اول از ۲۸ الی ۱ و گروه دوم از اول شهریور تا امروز در حال برگزاری مسابقات ورزشی سراسری این دانش آموزان خاص در همدان بودند، پس از صرف شام آخر در خوابگاه شهید مقصودی، دانشگاه فرهنگیان همدان دچار مسمومیت شدید غذایی شده و سر از بیمارستان درآوردند.

خبرنگار ما با حضور در محل با تعدادی از مربیان و سرپرستان این ورزشکاران به گفتگو پرداخت و از وضعیت اردو و مشکلات پیش آمده شب گذشته پرسیده است، سرپرست یکی از گروه ها با اشاره و تائید مسمومیت دانش آموزان، تعداد مسموم شدگان شب گذشته را بیش از ۳۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: تقریبا اکثر دانش آموزان، مربیان و سرپرستان که شب گذشته از غذای خوابگاه شهید مقصودی استفاده کردند دچار مسمومیت شدند ولی تعداد زیادی از این افراد به صورت سرپایی مداو اشدند و تعداد ۴۰ نفر در بیمارستان بستری شدند.

وی خاطرنشان کرد: حال تعدادی از دانش آموزان که بیماری خاص نیز دارند بسیار وخیم می باشد.

این سرپرست تاکید کرد: سالاد و غذای سرو شده دیشب به حدی آلوده بود که تعداد زیادی از سرپرستان و مربیان هم با مشکل جدی روبرو شدند و هم اکنون که با شما صحبت می کنم حال مساعدی ندارم.

مصطفی خزایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان، طی گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما، ضمن تائید اتفاق پیش آمده دیشب، گفت: با شنیدن این خبر من به همراه دکتر امیری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، در محل خوابگاه شهید مقصودی حاضر شدیم و نسبت به اعزام دانش آموزان به مراکز درمانی اقدام شد.

وی خاطرنشان کرد: از آب ، غذا و سایر اقلام خوراکی سرو شده در شب گذشته نمونه برداری شده و جهت بررسی علت آن به آزمایشگاه تخصصی ارسال شده است.

خزایی یادآور شد: در طی هفته گذشته ما میزبان بیش از ۲۰۰۰ نفر از دانش آموزان و مربیان و سرپرستان گروه های ورزشی سراسر کشور بودیم و مشکلی در خصوص تغذیه این تعداد میهمان نداشتیم تا اینکه متاسفانه دیشب این اتفاق افتاده که باید تحقیق و بررسی انجام، تا علت این مسئله روشن شود.

وی با اشاره به اجاره این مکان (خوابگاه شهید مقصودی) از دانشگاه فرهنگیان، مسئولیت پذیرایی و مکان استراحت را با آن مجموعه دانست و گفت: تعداد دانش آموزان اعزامی به بیمارستان در حدود ۴۰ نفر بوده که ۲۲ نفر از آنها در بیمارستان بستری و الباقی به صورت سرپایی مداوا و یا دارو گرفته و ترخیص شده ان که امیدواریم این تعداد نیز طی امروز از بیمارستان مرخص شوند.

خبرنگار ما با دکتر امیری معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز تماس گرفت که وی پاسخگویی به این مسئله را به چند ساعت آینده موکول کرد.

لازم به ذکر است، وضعیت جسمی تعدادی از دانش آموزان که بعضا مبتلا به بیماریهای خاص هستند وخیم گزارش شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.