به گزارش تسنیم، حسین خلفی ظهر امروز در مراسم رونمایی از رادیوداروهای تولید مشترک بیمارستان رضوی و سازمان انرژی هسته‌ای اظهار داشت: رادیوداروهای تولید شده براساس همکاری مشترک میان سازمان انرژی هسته‌ای و گروهی از متخصصان پزشکی هسته‌ای تولید شده است.

وی با بیان اینکه کاربرد این رادیوداروها علاوه بر درمان بیماری‌ها، کمک به تشخیص آن نیز است افزود: خوشبختانه با تکیه به توانمندی‌های بومی دانش ساخت ژنراتورهایی که نقش اصلی را در تولید این رادیو داروها برعهده دارند بومی شده است.

خلفی با اشاره به اینکه بخش عمده این توانمندی‌ها در دوران تحریم اقتصادی توسط غرب ایجاد شده است بیان کرد: حرکت به سمت تولید این رادیوداروهای بومی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای بیان کرد: علاوه بر تولید این رادیوداروها وارد مرحله صادرات محصولات تولیدی نیز شده‌ایم و از سال گذشته صادرات این محصولات آغاز شده و موفق شده‌ایم ۵ نوع از رادیوداروها را صادر کنیم.

خلفی گفت: همچنین برخی از این رادیوداروهای تولیدی در نمایشگاهی در هامبورگ آلمان رونمایی و به معرض نمایش گذاشته شد و امروز ایران اسلامی به عنوان یکی از ۵ کشور تولید و صادر کننده رادیوداروها شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آلمان، آمریکا، هلند و روسیه دیگر تولیدکنندگان رادیو داروها در جهان محسوب می‌شوند خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته روند صادرات این محصول امسال با رشد بیشتری مواجه شود همچنان که سال قبل این رادیوداروها به کشورهایی همچون عراق، مصر، هند و اتریش صادر شد.

خلفی گفت: تمامی محورهای فعالیت سازمان انرژی هسته‌ای به حوزه رادیوداروها محدود نشده و به سایر حوزه‌ها نیز ورود کرده‌ایم و از جمله آنها می‌توان به حوزه کشاورزی اشاره کرد که تلاش داریم در راستای انبارداری مواد غذایی و همچنین مقاوم سازی محصولات کشاورزی و مبارزه با آفات ورود کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.