به گزارش ایرنا از روابط عمومی صداوسیما، اجلاس سالانه موسسه توسعه رسانه های آسیا و اقیانوسیه در اولین نشست تخصصی صبح امروز در قالب نشست گروه برنامه راهبردی (SPT) با بررسی اهداف و راهکارهای مناسب، راهبردهای این موسسه را برای آینده تدوین کرد.
عباس ناصری طاهری مدیرکل امور بین الملل صداوسیما و مسئول اجرایی این نشست با اشاره به ضرورت بررسی مسیرهای اطلاع رسانی نوین گفت: این نشست که سی و ششمین نشست گروه برنامه راهبردی (SPT) است، با حضور نمایندگان رادیو و تلویزیون 17 کشور عضو برگزار شد و بررسی فضای برودبند و شبکه های اجتماعی از مهمترین بخش های آن بود.
ناصری طاهری تصریح کرد: حضور شبکه های اجتماعی و تاثیر فضای مجازی بر مخاطب به دغدغه ای برای رسانه های برودکست (تصویری/صوتی) تبدیل شده و بخش مهمی از مباحث این نشست به برخورد با این چالش جدید اختصاص داشت.
وی با تأکید بر تجمیع نظرها و همراهی نمایندگان رادیو و تلویزیون های عضو افزود: دسترسی مخاطب به رسانه های مچازی تاکید ما را بر برودبند (پهن باند) بیشتر کرده است و نقطه عطف این نشست در ارائه برنامه هایی در این حوزه بوده است.
مدیرکل امور بین الملل صدا و سیما این نشست را فرصت مغتنمی برای ارائه راهکارهای مناسب برای همکاری ها دانست و آن را گام مهمی در بهبود روابط اعضای اتحادیه ارزیابی کرد .
ایران میزبان چهل و دومین نشست سالانه و پانزدهمین همایش عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون های آسیا - اقیانوسیه AIBD است و این گردهمایی تا ششم شهریور ادامه خواهد داشت.
این نشست عصر امروز با سخنرانی عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صداوسیما در مرکز همایش های بین المللی این سازمان، رسما افتتاح می شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.