ابوالفضل حسن‌بیگی نماینده مردم دامغان و نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: پیرو وظایفی که مجلس به کمیسیون امنیت ملی برای بررسی مسائل هسته‌ای کشور واگذار کرده است، به همین دلیل تقریباً هر هفته هیأت‌هایی از سوی کمیسیون برای بازدید از مراکز و سایت‌های هسته‌ای کشور اعزام می‌شوند تا وضعیت صنعت هسته‌ای کشور مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پیش از این از برخی سایت‌های هسته‌ای مانند نطنز و فردو بازدید داشته است و ان‌شاءالله هفته آینده هم از یکی از سایت‌های هسته‌ای کشور بازدید خواهیم داشت.

نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه دانشمندان ما اقدامات بسیار مناسبی انجام دادند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب پیش از این در تذکراتی که داشتند فرمودند که نمی‌شود به آمریکایی‌ها و غربی‌ها اعتماد کرد، باید در جریان اجرای برجام توافق هسته‌ای به تذکرات ایشان توجه جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سازمان انرژی هسته‌ای کشورمان به مُرِّ توافقنامه هسته‌ای عمل و آن را اجرایی کرده است، تأکید کرد: طبق مفاد برجام، جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در بخش تحقیقاتی دانش هسته‌ای به کار خود ادامه دهد و کار تحقیقاتی را همزمان با کشورهایی همچون چین و روسیه همچنان داشته باشد، در بخش تحقیقاتی دانش هسته‌ای خوشبختانه پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته‌ایم و به مطالعات و جایگاه مناسبی رسیده‌ایم.

حسن‌بیگی اضافه کرد: از آنجایی که ممکن است آمریکایی‌ها در برجام زیر قول‌شان بزنند و بدعهدی کنند، پیش‌بینی‌هایی انجام شده که در این شرایط سریعاً بتوانیم به شرایط قبل از برجام برگردیم، این آمادگی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و ما هم در بررسی‌هایمان به این نتیجه رسیدیم که در کمتر از ۶ ماه می‌توانیم به شرایط قبل از برجام برمی‌گردیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵ هزار سو تولید داریم و جای هیچ نگرانی وجود ندارد، آمریکایی‌ها بدانند اگر بخواهند بدعهدی کنند، خودشان ضرر می‌کنند و ما خیلی سریع می‌توانیم به شرایط قبل از برجام برگردیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.