به گزارش مهر، اسحاق جهانگیری ظهر پنج شنبه در خلال افتتاح کارخانه ترانسفورماتور شهمیرزاد از توابع مهدیشهر، ضمن اشاره به ضرورت ترویج سرمایه گذاری های بخش خصوصی در تحقق توسعه و پیشرفت اقتصادی، ابراز داشت: تمام بودجه کشور در سال۹۵، ۲۵۰ هزار میلیارد تومان است که این رقم با کسر هزینه های جاری و حقوق کارکنان دولت تنها رقم ۳۰ تا ۴۰هزار میلیارد تومانی را برای بخش عمران باقی می گذارد که این میزان برای تحقق برنامه های اقتصادی و عمرانی کافی نیست.

وی افزود: برای جبران این کمبودها باید به سرمایه های بخش خصوصی مراجعه کنیم که بنده بارها از این مقوله به عنوان محور اقتصاد و پیشرفت یاد کرده ام.

برجام دستاورد مهم ملت و دولت ایران است

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به دستاوردهای دولت در مقوله برجام، گفت: امروز برجام فضای سرمایه گذاری در کشور را باز کرده است و ما معتقدیم برجام به پیروزی ملت ایران منجر شد چرا که دنیا حقوق هسته ای ایران را به رسمیت شناخت و ما نیز مانند سایر کشورها می توانیم بگوئیم که دارای حق بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته ای هستیم.

جهانگیری افزود: با سرانجام رسیدن برجام، امروز شاهد صف بستن سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار تولید و سرمایه ایران هستیم و این بی انصافی است که برخی دستاوردهای این چنینی دولت را کمرنگ جلوه می دهند لذا باید گفت در گذشته کشور ایران در بسیاری معاملات تجاری کمتر به حساب می آمد اما امروز دنیا برای ارتباط با ایران پیشگام می شود.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به فرانسه نیز ادامه داد: بسیاری از سران کشورهای دنیا در خلال این سفر برای دیدار با دکتر روحانی ابراز تمایل کردند لذا این استقبال دنیا از مراودات با ایران را می توان یکی از دستاوردهای مهم برجام و دولت دانست.

حمایت از تولید در دستور کار دولت است

معاون اول رئیس جمهور همچنین درباره موقعیت کنونی کشورهای منطقه و ایران، گفت: امروز خوشبختانه ایران اسلامی در منطقه ای که سراسر جنگ و نا امنی است، با صلابت و امنیت ادامه حیات می دهد و در این شرایط منطقه ای، مردم انتظار برطرف کردن مشکلات را از دولتمردان دارند.

جهانگیری با بیان اینکه هفته دولت زمانی مناسب برای اطلاع رسانی اقدامات و مشکلات پیش روی دولت است، ابراز داشت: دولت برای رفع مشکلات اقتصادی، بارها مقوله تحقق شعار سال تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را مورد تاکید قرار داده است لذا همه ما باید به سمت تولید برویم چرا که تولید، نیاز امروز کشور است.

وی ادامه داد: ما به دنبال مردمی کردن اقتصاد هستیم و هر فرد به سهم خود می بایست در اقتصاد مقاومتی مشارکت داشته باشد از سوی دیگر تولید کنندگان نیز باید در ارتقاء کیفی کالاهای تولیدی خود اهتمام داشته باشند چرا که کیفیت امروز، رمز ماندگاری است و دولت از تولیدات با کیفیت حمایت خواهد کرد.

تسهیلات رونق تولید۳۷درصد افزایش یافت

معاون اول رئیس جمهور همچنین گفت: ایران اسلامی ظرفیت ها و پتانسیل های فراوانی را دارد که نیروی جوان و مختصص یکی از آنها است که می توان از آن در راستای تحقق توسعه، رشد و بالندگی بهره جست.

جهانگیری بیان داشت: امیدواریم که روزی فرابرسد که هیچ ایرانی در منزل خود جوان بیکار نداشته باشد و دراین راستا خوشبختانه نظام بانکی در کنار دولت اقدامات خوبی را در دستور کار داشته که افزایش ۳۷درصدی اعتبارات رفع موانع تولید و اقتصاد در ماه های نخست سال جاری از جمله این اقدامات است.

وی افزود: اقتصاد در نیمه دوم سال۹۵ قطعا با شتاب بیشتری به سمت جلو حرکت خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.