به گزارش مهر، اسحاق جهانگیری صبح پنج شنبه در خلال افتتاح مجتمع فولاد دامغان، ضمن تاکید بر اینکه امروز سرمایه گذاری بخش خصوصی راه برون رفت از مشکلات است، ابراز داشت: ما راهی جز اتکا به بخش خصوصی در بخش تولید نداریم لذا ما معتقدیم که سرمایه گذار را باید احترام کرد و فرهنگ سرمایه گذاری را در استان ها کشور نهادینه ساخت.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی مدار توسعه کشور است و می بایست در مقوله تولید به کار گرفته شود، افزود: چرا که ایران اسلامی دارای استعدادهای فراوانی است که با بهره گیری از آن می توان در مسیر توسعه گام برداشت.

جلوگیری از خام فروشی ضرورت دارد

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه سمنان استانی معدنی است، گفت: سمنان دارای ذخایر خوب معدنی در سطح کشور است و ما معتقدیم که ظرفیت های معدنی این استان به خصوص در بخش های کویری و ذخایری مانند سنگ آهن می بایست تقویت و حمایت شوند.

جهانگیری خام فروشی را یکی از مشکلات اقتصاد ایران در بخش تولید خواند و ابراز داشت: بخش معدن نیز دارای ارزش افزوده خوبی است و باید از خام فروشی داشته هایمان در این بخش جلوگیری کنیم.

وی افزود: تنگناهای اقتصادی امروز در کشور وجود دارد که یکی از آنها بیکاری و مقوله اشتغال است که در این زمینه باید گفت اشتغال در کشور برطرف نمی شود مگر در سایه سرمایه گذاری و کمک به تولید داخلی لذا مسئولان ما باید به این مقوله عنایت ویژه داشته باشند.

تنگناهای اقتصادی برطرف شود

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه تولیدات داخلی باید به جایگاه اصلی خود برسند، ابراز داشت: ایزان از ذخایر فراوان نفت، گاز، منابع طبیعی، معدن و ... برخودار است که با بهره گیری از آنها درسایه سرمایه گذاری می توان بخشی از مشکلات اقتصادی را رفع کرد.

جهانگیری با اشاره به نامگذاری سال به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، بیان داشت: خوشبختانه در زمینه تحقق شعار سال اقدامات خوبی صورت گرفته و مقام معظم رهبری در دیدار روز گذشته با کابینه از اجرای سیاست های این بخش ابراز رضایت کردند اما باید در نظر داشت که تحقق اقتصاد مقاومتی تنها به وسیله دولت میسر نیست بلکه تمام نهادها و ارگان ها در کنار مردم موظف به تحقق آن هستند.

وی افزود: تنگناهای اقتصادی امروز باید برطرف شوند و برای این مقوله دولت برنامه های متنوعی در دستور کار خود دارد لذا هفته دولت فرصتی برای بازنگری جدید در سیاست های اقتصادی است که تمام تلاش خود را در این زمینه بکار گرفته ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.