به گزارش ایسنا ، حسین اکبری اظهار کرد: شهرستان‌های نیشابور، و سبزوار نیز از کتاب‌خانه‌ای با امکانات لازم برای نابینایان و کم‌بینابان بهره‌مند هستند.

وی افزود: کتابخانه دکتر علی شریعتی از منابع قابل توجهی برخوردار است و امکاناتی نیز در آن برای افراد نابینا و کم‌بینا تهیه شده است؛ البته هنوز این کتابخانه نیازهایی دارد که باید تامین شود اما به هر حال ما کار را آغاز کردیم و باید تکمیل شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: با توجه به برآوردهای موجود که از اداره کل بهزیستی دریافت شده است؛ حدود ۵۰ هزار نابینا و کم‌بینا در استان خراسان وجود دارد و اگر چه ممکن است اداره کل بهزیستی برای این بخش خدماتی فرهنگی در حوزه مطالعه و کتابخانه ارائه دهند، ولی ما در کتابخانه‌های عمومی وظیفه خدمت‌رسانی به همه مردم از جمله این قشر را داریم، به همین دلیل به ایجاد این بخش برای نابینایان پرداختیم.

اکبری تاکید کرد: در این کتابخانه بخش مناسبی برای مباحث آموزشی و نیز مطالعه افراد نابینا و کم‌بینا پیش‌بینی کرده‌ایم که مورد استقبال نیز قرار گرفته است.

وی افزود: کتابخانه عمومی دکتر علی شریعتی علاوه بر سابقه و خدمت از نظر دسترسی و فضای بسیار خوبی که در آن قرار گرفته و فاقد پله و موانعی است که ممکن است برای این قشر مشکل ایجاد کند، شرایط بسیار خوبی را دارد که موجب استقبال از آن شده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: افراد نابینا و کم‌بینا انتظار دارند کتاب‌های که در بازار منتشر می‌شوند دارای نسخ‌های خط بریل باشند تا آن‌ها هم بتوانند مانند بقیه مردم از رمان‌ها و کتاب‌های موجود بهره‌مند شوند.

اکبری ادامه داد: ما با اداره ارشاد اسلامی جلساتی داشته‌ایم که برنامه‌ای درباره قابل استفاده شدن کتاب‌های علمی، مذهبی، داستانی و رمان‌های موجود برای جوامع نابینا و کم‌بینا در نظر گرفته شود.

وی درباره مدارک لازم برای عضویت در کتابخانه دکتر علی شریعتی عنوان کرد: مدارک لازم برای عضویت، کارت ملی، تصویر کارت ملی و شناسنامه است، هم‌چنین حق عضویت هم از افراد دریافت می‌کنیم که این هزینه از افراد نابینا و کم‌بینا دریافت نمی‌شود. هم‌چنین محدودیتی برای افراد کم بینا و نابینا که خواستار عضویت در کتابخانه عمومی دکتر علی شریعتی هستند، نداریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان عنوان کرد: نابینایان و کم‌بینایان می‌توانند از طریق مراجعه به کتابخانه و یا فضای پورتال نهاد در کتابخانه علی شریعتی ثبت‌نام کنند و با عضویت در کتابخانه می‌توانند از امکانات آنجا برخوردار شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.