به گزارش خبرآنلاین ، فضای سایبری محملی است برای آگاهی بدون دروازه بانی ، این جنس از دریافت ها که درصدی از حقیقت و بخشی از شایعه را در خود دارد، زمانی نزد افکار عمومی به صورت پالایش شده درخواهد آمد ، که بازیگران عرصه رسانه ای کشور، ضمن تسلط بر نبض اخبار منتشره در خصوص مسایل داخلی و خارجی مرتبط با منافع ملی ، فرایند انتشار اخبار را با هدف اقناع افکار عمومی و صیانت از مشروعیت نظام و دولت، فرماندهی کنند.

برای ورود به بحث ، جریانسازی های خبری مرتبط با افشای فیش های حقوق های نجومی را شاهد مثال می آوریم . در جوامع دیگر، اخباری از این دست که دربرگیری آن بالا است ، در اخبار بحران طبقه بندی می شود.

انتظار این بود که مسوولان رسانه ای کشور و در راس آن رسانه های مرتبط با دولت، با تشکیل ستاد بحران ، ضمن بررسی تبعات اخبار مرتبط با فیش های نجومی ، با هدف صیانت از مشروعیت نظام و دولت، اقدام به تنظیم جدول برنامه خبری می کردند.

این جدول ضمن ساماندهی اخبار منتشره به صورت فرایند، وظایف هر یک از ارکان رسانه ای و مسوولان کشوری در خصوص موضع گیری در باره فیش های حقوقی را در قالب ارایه محور، مشخص می کرد.

باید با پدیده های خبری که سرمایه های اجتماعی نظام را هدف قرار می دهند ، برخوردی حرفه ای در شان کارکردهای رسانه ای صورت بگیرد
نگارنده معتقد است، جریان رسانه ای کارامد ، جریانی مدیریت شده، برنامه محور و بر اساس تکنیک های اقناع استوار است . این جریان رسانه ای زمانی ظهور و بروز می یابد که افرادی کاربلد هدایت آن را بر عهده داشته باشند .
با نزدیک شدن به انتخابات دور دوم ریاست جمهوری ،آقای روحانی باید به این حقیقت بیاندیشد که حوزه رسانه ، حوزه باور و اقناع است و دولت باید در این زمینه برنامه رسانه ای منسجم داشته باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.