به گزارش تسنیم، محمود واعظی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی هفته دولت اظهار داشت: اقدامات و فعالیت‌های خوبی در استان خراسان رضوی در طول عمر دولت به انجام رسیده و رئیس جمهور از گزارش عملکردی که توسط استاندار خراسان رضوی ارائه شد اعلام رضایت و تقدیر کرده است.

واعظی ضمن تشکر و قدردانی از رویکرد مثبت و تعامل مجلس در تصویب لایحه بودجه بیان کرد: باید قدر این تعامل موجود بین مجلس و دولت را بدانیم و از آن در جهت حل مشکلات کشور استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید بر ارائه گزارش عملکرد دولت به مردم دارند گفت: فضای به وجود آمده در کشور فضای امید و توسعه است و تمام تلاش دولت تحقق وعده‌های داده شده به مردم است.

وی تاکید کرد: در سایه هوشمندی رهبری، همدلی دولت و مردم و امنیت موجود در جامعه دولت موفق به افزایش ۲۱ درصدی صادرات غیرنفتی و کاهش ۷ درصدی واردات شده است.

واعظی با اشاره به افزایش طراز تجاری در ۵ ماه گذشته خاطرنشان کرد: فقط در ۵ ماه گذشته طراز تجاری سه و نیم میلیارد دلار مثبت شده است در حالی که این رقم در سال گذشته در حدود یک میلیارد بوده است.

وی افزود: در این مدت رشد صنعتی ۸.۸ درصد، رشد کشاورزی ۴ درصد و رشد اقتصادی در حدود ۴.۴ دهم درصد رشد داشته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سخنان نماینده شهرستان‌های قوچان و فاروج در مورد پیگیری بسته شدن مرز باجگیران نیز بیان داشت: موضوع بسته شدن مرز باجگیران در پی اختلاف نظر با کشور ترکمنستان در حوزه اکتشافات نفت و گاز در دریای خزر بوده که دنبال خواهد شد و با شناختی که بنده از کشور مقابل و منطقه دارم پیش‌بینی می‌کنم به‌زودی موضوع حل شود.

وی با اشاره به حوزه مسئولیت خود بیان داشت: در گزارش ارائه شده مسئولان مربوطه زیرساخت‌های خوبی در منطقه فراهم شده به طوری که از ابتدای شروع دولت پهنای باند سه برابر و شبکه انتقال ۹ برابر شده، ۲۱۵ فیبر نوری کشیده شده و ۱۶۳ روستا نیز از اینترنت برخوردار شده‌اند و اکثر روستاها نیز تلفن دارند ضمن اینکه پروژه توانا که یک پروژه ملی است در این منطقه به پایان رسیده است.

واعظی در ادامه با اشاره به افتتاح پروژه‌های جدید در این سفر افزود: در این سفر نیز توسعه شبکه نسل سوم و نسل چهارم را خواهیم داشت ضمن اینکه در حدود ۸۵ میلیارد تومان از ابتدا در این زمینه سرمایه‌گذاری شده و در این سفر ۱۶۱ میلیارد تومان دیگر نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در پایان با بیان اینکه در سه ماه آینده ۴۸ روستای دیگر نیز از اینترنت برخوار خواهند شد بیان داشت: بنا داریم تا پایان این دولت تمام روستاهای بالای ۱۵ خانوار در شهرستان قوچان و باجگیران تحت پوشش اینترنت قرار گیرند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.