به گزارش فارس ، امشب مسابقات شطرنج اپن ابن‌سینا که هر ساله به مناسبت هفته همدان در این شهر با حضور رئیس فدراسیون شطرنج برگزار می‎شود، آغاز به کار کرد.

این مراسم امشب در سالن ۶ هزار نفری انقلاب همدان برگزار شد که قریب به ۳۲۶ شطرنج‌باز از ۱۴ کشور دنیا برای دریافت جایزه این مسابقات، با هم به رقابت پرداختند.

در آیین افتتاحیه این مسابقات، رئیس فدراسیون شطرنج کشورمان با مثبت ارزیابی کردن بعد سخت‎افزاری ورزش همدان، اظهار کرد: امکانات همدان در رشته شطرنج و مجموع ورزش بسیار عالی است و این نشانگر تحول بنیادین ورزش در این استان است.

مهرداد پهلوان‌زاده ادامه داد: شطرنج همدان سال به سال در مسیر پیشرفت و بهتر شدن حرکت می‌کند و این موضوع نشان‌دهنده آینده بسیار خوب برای شطرنج استان همدان است.

وی افزود: هر سال باید مسابقات اپن ابن‌سینا نسبت به دوره‎های قبلی پیشرفت داشته باشد و نسبت به دوره گذشته مکان برگزاری مسابقات و تعداد افراد شرکت کننده در این مسابقات افزایش باید که همدان نشان داده توانایی و پتانسیل بالایی در این زمینه دارد.

رئیس فدراسیون شطرنج کشور با بیان اینکه شطرنج ایران باید به قله‌های جهانی بازگردد، بیان کرد: فدراسیون شطرنج به دنبال رشد و گسترش و پیشرفت شطرنج در سراسر کشور است.

وی تایید کرد: با تربیت بیشتر اساتید بین‎المللی شطرنج و استاد فیده باید در سطح شطرنج جهان حرف برای گفتن داشته باشم.

گفتنی است که ۲۶۵ شطرنج‌باز مرد و ۴۵ شطرنج‎باز زن در دو جدول A با رنکینگ ۲۱۰۰ به پایین و B با رنکینگ ۲۱۰۰ به بالا تا نهم شهریورماه جاری در سالن ۶ هزار نفری همدان پیکار می کنند.

در این رقابت‎ها ۱۱ استاد بزرگ، هشت استاد ملی، هفت استاد فیده، یک استاد ملی بانوان و یک استاد فیده بانوان از کشورهای ایران، ارمنستان، آذربایجان، برونئی، دانمارک، گرجستان، عراق، قزاقستان، لتونی، هلند، روسیه، تاجیکستان، ترکیه، اوکراین و آمریکا شرکت دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.