به گزارش ایرنا، وی پیش از ظهر چهارشنبه وارد آنکارا شد. ابتدا در مجلس ملی ترکیه حضور یافت و از خرابی های ایجاد شده در جریان کودتای نافرجام توسط جنگنده های اف ۱۶دیدن کرد و سپس در کاخ چانکایا دیدار نسبتا طولانی با بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه داشت.

وی پس از شرکت در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با یلدریم به نهاد ریاست جمهوری رفت و با اردوغان دیدار کرد. وی قرار است پس از این دیدار ترکیه را ترک کند.
نهاد ریاست جمهوری ترکیه با انتشار گزارش تصویری کوتاهی، خبر این دیدار را منتشر کرد اما جزییات بیشتری نداد.
اردوغان امروز (چهارشنبه) در همایشی که به مناسبت اشتغال معلولان در نهادهای دولتی برگزار شده بود، تاکید کرد آمریکا براساس ماده نهم قرارداد استرداد مجرمان میان دو کشور بایستی گولن را به این کشور تحویل دهد.
او گفت: تاخیر در تحویل گولن به این کشور پذیرفتنی نیست.
انتظار می رود در این دیدار دو طرف در مورد موضوع اعاده گولن، عملیات برون مرزی روز چهارشنبه ترکیه، مواضع آنکارا در قبال کردهای سوریه و ارتباط آنها با پ.ک.ک بحث و گفت و گو کنند.
بایدین در کنفرانس مطبوعاتی خود با یلدریم با ادعای اینکه ترکیه دوستی بهتر از آمریکا ندارد، در مورد وضعیت پ.ی.د / ی.پ.گ و ادامه همکاریهای آمریکا با این گروهها که از سوی آنکارا به عنوان سازمان های تروریستی همراه و همدست پ.ک.ک ارزیابی می شوند، گفت: ما به آنها تصریح کرده ایم که در صورت عبور به غرب رودخانه فرات، آمریکا حمایت خود را قطع خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.