به گزارش ایرنا ورود تانک های ترکیه به خاک سوریه، خروج هزاران نفر از اهالی جرابلس و کشته شدن ۵هزار و ۵۰۰ نفر در حملات هوایی ائتلاف در ۲۳ ماه گذشته از جمله اخبار و رویدادهای مربوط به سوریه در روز چهارشنبه ۳ شهریورماه است.

** تاکنون ۴۷۱ غیر نظامی در حمله ائتلاف به سوریه کشته شدند
ناظر حقوق بشر سوریه اعلام کرد که طی 23 ماه گذشته جنگنده های ائتلاف تحت رهبری آمریکا در حمله به مناطق مختلف سوریه 471 غیر نظامی را کشته اند.

** پنج نظامی ترکیه در مناطق کردنشین سوریه کشته شدند
در ادامه درگیری های بین نیروهای دولتی ترکیه و عناصر مسلح پ.ک.ک در مناطق کردنشین جنوب شرق ترکیه پنج نظامی کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

** خروج هزاران نفر از اهالی جرابلس
منابع خبری گزارش دادند که در پی ورود تانک های ترکیه به شهر جرابلس سوریه، هزاران نفر از اهالی جرابلس از این شهر خارج شده اند.

** دمشق ورود تانک های ترکیه به جرابلس را محکوم کرد
وزارت امور خارجه سوریه ورود تانک های ترکیه به خاک این کشور را محکوم کرد.

** تلویزیون دولتی ترکیه: منطقه ککلیجه در خاک سوریه از داعش پاکسازی شد
تلویزیون دولتی ترکیه از آزاد سازی روستای ککلیجه در عمق سه کیلومتری خاک ترکیه از عناصر گروه تروریستی - تکفیری داعش خبرداد و اعلام کرد: نیروهای به اصطلاح ارتش آزاد سوریه کنترل را به دست گرفته اند.

** سوریه و اوکراین محور مذاکرات آخر هفته وزیران خارجه آمریکا و روسیه
«جان کری» و «سرگئی لاوروف» وزیران امور خارجه آمریکا و روسیه روز جمعه در ژنو دیدار و در مورد سوریهو اوکراین گفت و گو می کنند.

** چاوش اوغلو: هدف عملیات ارتش ترکیه در سوریه، پاکسازی داعش است
مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در آنکارا گفت که هدف عملیات برون مرزی نیروهای مسلح ترکیه در شمال سوریه پاکسازی داعش است.

** رهبر حزب دمکراتیک کرد: ترکیه در سوریه شکست خواهد خورد
«صالح مسلم» رهبر حزب دمکراتیک کرد در واکنش به ورود نظامیان ترکیه به خاک سوریه گفت : ترکیه در باتلاق سوریه گیر کرده و شکست خواهد خورد.

** مالزی نسبت به بحران سوریه و استفاده از سلاح کشتار جمعی ابراز نگرانی کرد
احمد زاهد حمیدی معاون نخست وزیر و وزیر کشور مالزی روز چهارشنبه نسبت به افزایش فعالیت های نظامی گروه های درگیر در منازعات سوریه و بحران انسانی ایجاد شده براثر جنگ ابراز نگرانی کرد.

** تانک های ترکیه وارد خاک سوریه شدند
رسانه های ترکیه با کد فوری از ورود تانکهای ارتش ترکیه به خاک سوریه و پیشروی تا یک کیلومتری عمق خاک سوریه در منطقه جرابلس خبر دادند. گفته می شود ۲۰ دستگاه تانک وارد خاک سوریه شده اند.

** ناکامی تروریست ها در حمله به جنوب حلب
منابع آگاه نظامی سوریه در حلب گزارش دادند که نیروهای ارتش و مقاومت سوریه حمله تروریست ها به ارتفاع راهبردی 'ام القرع' در جنوب حلب را ناکام گذاشته و شمار زیادی از آنها را کشته و تجهیزات و مهمات مربوط را نابود کردند.

** توجیه ترکیه برای تجاوز به خاک سوریه
ترکیه ادعا کرده که با استفاده از حق! خود در دفاع از کشور و با استناد به توافقنامه های بین المللی، منشور سازمان ملل متحد و لایحه مجلس ملی ترکیه عملیات برون مرزی خود علیه گروه تروریستی داعش را آغاز کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.