به گزارش مهر، بهروز برنا روز چهارشنبه در نشست با تشکل ها و فعالان حوزه معدنی در اراک افزود: ۴۸تیپ کانی سازی در دنیا شناخته شده که ۳۳تیپ آن در ایران است وجود دارد و همچنین ایران وارث یک هزار و ۲۰۰ معدن شدادی(قدیمی و رهاشده) است.

وی با اشاره به فعالیت سازمان زمین شناسی کشور افزود: سازمان زمین شناسی به عنوان متولی علوم زمین یک سازمان حاکمیتی است که در عرصه مختلف زمین شانسی در سطح کشور فعالیت دارد.

معاون اکتشافات معدنی سازمان زمین‌شناسی کشور با اشاره به عمر ۵۰ساله این سازمان گفت: باتوجه به اینکه این سازمان در مقایسه با عمر زمین شناسی ۲۵۰ساله در دنیا جوان است اما در میان ۱۸۰سازمان زمین شناسی در دنیا جزو سازمان های زمین شناسی برتر هستیم.

برنا بیان داشت: رویکرد سازمان زمین شناسی کشور از دو دهه گذشته تغییر کرده و به اکتشافات نوین دست یافته است به طوری که در حال حاضر بیش از ۹۰درصد نقشه های یک زمین شناسی کشور به اتمام رسیده است و به سیستم ژئوشیمی هم ورود پیدا کرده ایم.

وی ادامه داد: سازمان زمین شناسی کشور به سیستم پردازش و تجهیزات بومی مجهز شده و این افتخاری برای کشور است که می تواند جای جای این سرزمین را با فواصل پروازی ۲۵۰کیلومتر با چندین روش مورد بررسی قرار دهد.

معاون اکتشافات معدنی سازمان زمین‌شناسی کشور اضافه کرد: این مهم از سال ۸۱ آغاز شده و در برخی از استان های کشور به عنوان مناطق اولویت دار شکل گرفت.

برنا گفت: با هشت لایه اطلاعاتی تاکنون ۱۵هزار محدوه زمین شناسی در کشور شناسایی و کارهای موضوعی روی آن انجام شده و سازمان زمین شناسی ۲۱گواهی کشف دریافت کرده است۰

معاون اکتشافات معدنی سازمان زمین‌شناسی کشور افزود: سازمان زمین شناسی به دنبال اکتشافات تکمیلی نیست چرا که معتقدیم بسیاری از بخش های خصوصی توانمند در کشور در حال شکل گیری است که می تواند در این زمینه فعال شود و سازمان زمین شناسی بعد از مرحله شناسایی و پی جویی شرکت های بخش خصوصی کار را ادامه دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.