به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بلومبرگ، در حالی که معامله‌گران شانس افزایش نرخ بهره را در ماه آینده ۲۸ درصد و در ماه دسامبر ۵۴ درصد برآورد می‌کنند، دلار در برابر تمامی ارزهای بازارهای توسعه یافته صعود کرد. در آستانه سخنرانی یلن در نشست رؤسای بانک‌های مرکزی در جکسون‌هول وایومینگ، شاخص جی‌پی‌مورگان در مورد نوسانات نرخ مبادلات ارزی جهانی به بالاترین سطح یک ماهه خود رسیده است.

نظام ادریس، رئیس مرکز استراتژی درآمد ثابت و فارکس در بانک مک‌کوئری اعلام کرد‌: «یلن موضعی مقتدرانه اتخاذ خواهد کرد تا قدرت دلار را در این آخر هفته توجیه کند. در حالی که ما انتظار داریم دلار در روزهای آینده مجددا رشد کند، این واحد پولی و حتی در صورت تغییر در نگرش یلن، مجددا با افت مواجه خواهد شد.»

شاخص دلار بلومبرگ با رشدی ۰.۱ درصدی در روز چهارشنبه مواجه شد. این در حالی است که در سه روز گذشته نیز این واحد پولی رشدی ۰.۷ درصدی را تجربه کرده بود. در معاملات امروز هر دلار معادل ۱۰۰.۳۹ ین ارزش داشت.

شاخص نوسانات قیمت جی‌پی‌مورگان امروز به 10.22 درصد رسید که بالاترین سطح از 26 جولای بوده است. بر اساس آمار کمیسیون معاملات آتی کالا، صندوق‌های تامینی و مدیران پول جایگاه‌های صعودی دلار خود را برای دومین هفته متوالی کاهش دادند.

ادامه روند صعودی دلار

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.