به گزارش خبرانلاین کره شمالی بامداد امروز بار دیگر خواب را از همسایگان و غرب ربود. اما جهان با این جزیره عجیب و بلندپرواز چشم بادامی قرار است چه کند؟

بامداد امروز کره شمالی بار دیگر جهان را غافلگیر کرد، سیاست های کره شمالی به مانند اتصال برقی شده که هر از گاهی به کره جنوبی و آمریکا وصل می شود و به آنها شوک وارد می کند! این شبه جزیره همیشه برای پاسخ به غرب یک سلاح جدید رو می کند! با وجود تحریم های به شدت گسترده علیه این کشور، آنها هیچ گاه نه تنها از سیاست های خود عقب نشینی نکرده اند بلکه پیشرفت هم می کنند. در مقابل اما باید یادآور شد که قحطی در این کشور بیداد می کند و مردمان این قسمت از خاک آسیا به نان شبی محتاج اند!

پس از ماه ها کشمش و تهدیدات کره شمالی علیه قسمت جنوبی و آمریکا مبنی بر اجرای رزمایش مشترک سئول و واشنگتن در شبه جزیره کره،(اینجا) بالاخره رهبر کره شمالی قسمتی از این تهدید را رو کرد! بامداد امروز کره شمالی از یک زیر دریایی موشک بالستیک خود را به سمت ژاپن شلیک کرد و خواب را از همسایگان و متحدان غربی این کشورها ربود. (اینجا) صبح امروز مقامات و رهبران جهان به ازمایش موشکی کره شمالی واکنش های تندی نشان داده اند.

در این رابطه وب سایت خبرگزاری رویترز هم با انتشار تصاویری از تلویزیون رسمی پیونگ یانگ گزارش داد آزمایش موشکی این کشور موفقیت آمیز بوده است به لحاظ اراده این کشور نه به این خاطر که این موشک فقط مسافتی را طی کرده است.

این خبرگزاری در گزارش خود می نویسد: این مساله بسیاز حائز اهمیت است که این کشور با وجود تحریم های گسترده از سوی سازمان ملل می تواند توانمندی هایش را به نمایش بگذارد. رویترز در ادامه گزارش داد که این موشک ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت طی کرده است و مهم نیست که مسافت چه اندازه باشد، مهم این است که این کشور با وجود وضعیت اقتصادی و تحریم تا این حد توانمند است. خبرگزاری رویترز در این گزارش تا حدودی توانمندی کره شمالی را تحسین کرده است.

گزارشی از واکنش همسایگان کره شمالی و آمریکا را از نظر می گذرانید:

نشست اضطراری کره جنوبی به خاطر شلیک موشکی کره شمالی

در پی یک پرتاب موشکی دیگر توسط کره شمالی که صبح امروز انجام شد، کمیته وضعیت اضطراری نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی تشکیل جلسه داد.

اعتراض ژاپن به آزمایش موشکی کره شمالی

ژاپن روز چهارشنبه از کره شمالی خواست دست از تحرکات موشکی و پرتاب های خود برداشته و کره جنوبی و آمریکا را نیز تهدید نکند.

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن بلافاصله پس از پرتاب امروز موشک کره شمالی اعلام کرد که این یک تهدید جدی برای امنیت این کشور به حساب می آید و توکیو به شدت به آن معترض است.

وی افزود که تهدید امنیت ملی ژاپن و تهدید کره شمالی برای صلح و ثبات و امنیت کل منطقه قابل اغماض نیست و باید به این مساله رسیدگی شود.

دولت ژاپن از اینکه اخیرا موشک های پرتاب شده کره شمالی وارد حریم این کشور شده به شدت ابراز ناخرسندی کرده و این اقدامات را ناقض هر گونه قانون بین المللی دانسته است.


آمریکا آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد

فرماندهی راهبردی ارتش آمریکا با استناد به گزارش فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی اعلام کرد به نظر می رسد که این موشک از نوع «کی.ان 11» بوده و از سواحل شهر سینپو در شرق کره شمالی شلیک شده است،این فرماندهی در ادامه با بیان اینکه موشک تهدیدی برای خاک آمریکا ایجاد نکرده است، زمان دقیق شلیک را 4 و 59 دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد: بر اساس این گزارش، موشک یاد شده پیش از سقوط موفق به طی مسافت480 کیلومتر شد.

«گری راس» یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز در این رابطه با تاکید بر حمایت این کشور از ژاپن و کره جنوبی، دو هم پیمان اصلی خود در منطقه، از کره شمالی خواست که با احترام به قوانین و تعهدات بین المللی، از افزایش تنش ها در منطقه خودداری کند.

وی افزود که آمریکا نگرانی خود در این زمینه را در سازمان ملل متحد مطرح خواهد کرد. شورای امنیت این سازمان ماه گذشته پس از آزمایش موشکی کره شمالی، تشکیل جلسه اضطراری داده بود. این تحرکات می تواند زمینه ساز اعمال تحریم های بیشتر علیه پیونگ یانگ باشد.

چین: آزمایش موشکی کره شمالی واکنش به مانور آمریکا و کره جنوبی بوده است

خبرگزاری شین هوا اعلام کرد واشنگتن و سئول وارد بازی خطرناکی شده اند و با این امید که قدرت نمایی آنها موجب هراس کره شمالی شود خود را در موضع خطرناکی قرار داده اند.

نمایندگی چین در سازمان ملل متحد هم امروز از کره شمالی خواست تا دست از اقداماتی که می تواند باعث از دست رفتن کنترل اوضاع شود خودداری کند.
البته چین به طور کلی از کشورها خواسته است کارهایی انجام ندهند که باعث تنش در منطقه شود.

آمریکا، کره جنوبی و ژاپن امروز مشترکا به کره شمالی هشدار دادند که اقدامات تحریک آمیز و دارای تهدید خود را متوقف کند.
وزرای امور خارجه چین، ژاپن و کره جنوبی امروز (چهارشنبه) در جریان نشست سالانه‌شان که در بحبوحه اختلافات طولانی حول محور مناقشات منطقه‌ای و تاریخ جنگی برگزار شد، آزمایش موشکی تازه کره شمالی را محکوم کردند.

فومیو کیشیدا، وزیر امور خارجه ژاپن که ریاست این نشست با وانگ یی و یون بیونگ ـ سی، همتاهای چینی و کره جنوبی‌اش را برعهده داشت، گفت: آزمایش موشکی تازه کره شمالی غیرقابل تحمل است.

به گزارش خبرآنلاین، از ماه آوریل به این طرف سه بار چنین پرتاب هایی از سوی کره شمالی به صورت موفقیت آمیز شلیک شده اما تعدادی از پرتاب ها نیز با شکست همراه بوده است.
همچنین این نگرانی وجود دارد که اگر کره شمالی مورد حمله ای قرار گیرد در مراحل پیشرفته تر جنگ، از چنین موشک های بالستیک که دارای قدرت هسته ای نیز هستند، استفاده کند.

در حال حاضر روابط دو کره به شدت تیره شده است و بتازگی نیز کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی مرزهای این کشور را بار دیگر مین گذاری کرده است.
از سوی دیگر هر دو کشور واحدهای توپخانه و راکت انداز را در منطقه مرزی افزایش داده اند و به نصب بلندگوهای تبلیغاتی مبادرت ورزیده اند.
این در حالیست که کره جنوبی و آمریکا در کنار رزمایش های مکرر خود اعلام کرده اند تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی سامانه موشکی تاد را نصب خواهند کرد که تهدید به عملیات فیزیکی توسط کره شمالی را به دنبال داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.