به گزارش خبرانلاین محمد لاهوتی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران درباره انتخابات پیش روی اتاق ایران با بیان اینکه اتاق بازرگانی ایران به عنوان نهادی تعیین کننده، استراتژیک و راهبردی برای بخش خصوصی به شمار می آید،گفت:« اتاق ایران باید برآیند خواسته ها و نظرات عمومی فعالان اقتصادی باشد و طبعا فردی که به عنوان رئیس این نهاد انتخاب می‌شود نیز باید با رای اکثریتی اعضای هیات نمایندگان مشروعیت، پیگیری مطالبات بخش خصوصی را پیدا کند. بخصوص اینکه با توجه به مشکلات پیش روی بخش خصوصی، نیاز است که رئیسی قوی، اهل عمل و صاحب نظر در کرسی ریاست اتاق ایران تکیه بزند. اگر قرار است بخش خصوصی ایران مطالبه‌گر و در واقع پیشانی ارائه راهبرد برای خروج از رکود باشد، قطعا نیاز به فردی دارد که خصوصیات مدیری واقعی و عملگرا را داشته باشد.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران تصریح کرد: «همه فعالان بخش خصوصی می دانند که نیاز مهم اقتصاد کشور در دوره زمانی کنونی، ایجاد آرامش و امنیت برای کسب و کار است. ما بارها اعلام کرده ایم که یکی از نگرانی های فعالان اقتصادی در تمامی برهه های زمانی، هیجانات ناشی از تغییر مدیران و اثرات بعدی آن است. بنابراین ما هم امروز با علم به این موضوع، در مورد انتخابات پیش روی اتاق ایران صحبت و کار می‌کنیم. حرف ما این است که نباید در مورد انتخابات تخصصی مانند اتاق ایران، نظر احساسی یا غیرکارشناسی ارایه کرد.»

لاهوتی اضافه کرد: «طی روزهای گذشته نیز جلساتی در مورد تعیین کاندیدای ریاست اتاق ایران در محافل مختلف بخش خصوصی برگزار شده و ما نیز به سهم خود اقداماتی در این زمینه انجام داده ایم ولی باید تاکید کنم که اولویت اصلی ائتلاف برای فردا این بوده که اولا وارد هیچ حاشیه ای نشود چراکه به خوبی آگاه هستیم که بخش خصوصی و صاحبان کسب و کار نیاز به آرامش و اطمینان خاطر از فضای مدیریتی خود دارند و دوما اینکه ما به این موضوع فکر می کنیم که پیش از اظهارنظر در مورد نام کاندیدای ریاست بعدی اتاق ایران، شاخص های انتخاب خود را مشخص کنیم.»

عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت:«بخش خصوصی ایران همیشه مدعی خرد ورزی و احترام به نظرکارشناسی بوده و امروز هم ما درمرحله آزمون قرار گرفته‌ایم و باید به خوبی نشان دهیم که صاحبان کسب و کار کشور خردمندانه، آرام، متین و منطقی در مورد انتخابات تخصصی مانند انتخاب رئیس اتاق ایران نظر می دهد. بخش خصوصی اهل هیاهو نیست و اگر قرار باشد رئیسی برای پارلمان بخش خصوصی انتخاب کند، قطعا این انتخاب برآمده از شاخص های کارشناسی و فنی خواهد بود.»

وی با اشاره به برگزاری جلساتی برای انتخاب رییس اتاق گفت:«در این جلسات در مورد همین موضوعات بحث های زیادی صورت گرفته است. خوشبختانه به شاخص های دقیق و کارشناسی رسیده ایم که معتقدیم رئیس بعدی اتاق باید دارای آنها باشد. برهمین اساس هم چند سناریو پیش روی ماست و در مورد آنها بحث و تبادل نظر می کنیم. البته در حال حاضر به نام مشخصی برای کاندیدای ریاست اتاق نرسیده ایم ولی به خوبی می‌دانیم که از رئیس آینده اتاق ایران چه خواسته های داریم و ایشان نیز چه نیازهای از بخش خصوصی را باید برآورده کنند.»

لاهوتی ادامه داد:« ائتلاف برای فردا در جریان انتخابات اتاق تهران نشان داد که اخلاق مداری را سرلوحه اقدامات خود دارد و از سوی دیگر هم نظر کارشناسی و فنی را می پذیرد. ما همچنان از همان منطق پیروی می کنیم. خوشبختانه پیشرفت های خوبی هم بدست آمده و معتقدیم که به نام کاندیدای خواهیم رسید که با داربودن ویژگی های مورد نیاز امروز اقتصاد ایران، مورد اقبال بخش خصوصی کشور واقع می شود.»

این فعال بازرگانی عنوان کرد:« فضای تخصصی مانند اتاق های بازرگانی چنان نیست که مانند انتخابات های عمومی در موردش اظهارنظر صورت گیرد. آنچه سرلوحه کارماست حرکت در مسیر اقدام برای تعالی بخش خصوصی کشور است. اگر همه بپذیریم که خدمت به صاحبان کسب و کار هدف نهایی اتاق های بازرگانی است، قطعا در فضایی مانند انتخابات رئیس اتاق ایران نیز چنان رفتار می کنیم که در نهایت خواسته های عموم فعالان اقتصادی کشور تامین شود. خوشبختانه جلسات کارشناسی و مطالعات ما در این موارد نیز تاکنون بدون حاشیه و اختلاف نظر اساسی پیش رفته و بزودی نیز به نتیجه می رسد. و به محض نهایی شدن و جمع بندی نظرمان را بطور شفاف و رسمی اطلاع رسانی خواهیم کرد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.