به گزارش خبرآنلاین، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که اعضای شورای نگهبان در جلسه امروز خود (سوم شهریورماه ۹۵) ادامه رسیدگی به لایحه احکام دائمی برنامه‌های توسعه را در دستور کار خود دارند.


وی افزود: لازم به ذکر است به دلیل طولانی شدن بررسی این لایحه از مجلس استمحال شده است.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین در خصوص برگزاری انتخابات 96 بصورت الکترونیک در برنامه رویداد رادیو گفت وگو اظهار کرد: شورای نگهبان معتقد است انتخابات باید الکترونیکی برگزار شود ولی هنوز امکان اظهارنظر وجود ندارد.

عباسعلی کدخدایی با اشاره به پیشنهاد وزارت کشور مبنی بر جلو افتادن تاریخ انتخابات به رویداد گفت: بحث دقت و سرعت دو مسئله مهمی است در انتخابات الکترونیکی میتوان اجمالا انجام داد و البته مزایای زیاد دیگری را نیز مطرح می کنند.

وی افزایش سرعت عمل در رای گیری در حوزه های انتخابیه متعدد را از مزایای این روش خواند و افزود: زیرساختها این امکان را به ما میدهد تا ارتباطی سریع و دقیق داشته باشیم و یک بخش که منجر شده تا کنون این روش عملیاتی نشود آماده نبودن زیرساختهاست.

کدخدایی ادامه داد: همچنین بحث امنیت در انتخابات باید لحاظ شود و لازم است استانداردهای قابل قبولی تهیه تا انتخابات قابل قبولی را در بر داشته داشته باشد و شورای نگهبان وظیفه حفاظت از آرای مردم را بخوبی انجام دهد.

وی با اعلام اینکه هم اینک نواقص در حال برطرف شدن است گفت: به محض اینکه کارشناسی ها اعلام شود موضوع در صحن شورای نگهبان مطرح خواهد شد و تصمیم اعلام میشود

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.