سردار عبدالرضا ناظری در گفت و گو با مهر با اشاره به این نکته که آموزش و فرهنگ سازی در حوزه راهنمایی و رانندگی از اولویت های پلیس شرق استان تهران است، اظهار داشت: در تابستان سال جاری تلاش شده تا از ظرفیت حوزه های علمیه و دانشگاه ها استفاده شود.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران افزود: آموزش قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و بیان نکات لازم به طلاب و دانشجویان از سوی نیروهای پلیس در حال انجام است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی برای کسانی که مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند، گفت: برای کسانی که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نکرده و خودروهای آنان توقیف می شود، جلسات و برنامه های آموزشی تدارک دیده شده که می تواند در آگاه سازی رانندگان بسیار موثر باشد.

سردار ناظری ادامه داد: بدون تردید گسترش آموزش همگانی در حوزه راهنمایی و رانندگی برکات بسیار فراوانی را برای جامعه خواهد داشت و اگر همه رانندگان و عابرین پیاده نسبت به قوانین راهنمایی و رانندگی اطلاع کافی را داشته باشند، شاهد بسیاری از حوادث نخواهیم بود.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اشاره به تجربه موفق طرح همیاران پلیس گفت: طرح همیاران پلیس با استفاده از ظرفیت دانش آموزان و نوجوانان شرق استان تهران دنبال می شود و همزمان با بازگشایی مدارس و ورود دانش آموزان به مراکز تحصیلی، برنامه های ویژه ای اجرایی خواهد شد.

وی یادآور شد: نیروهای پلیس راهور در محورهای مواصلاتی و مختلف شرق استان تهران حضور منظمی دارند و به صورت محسوس و نامحسوس بر عملکرد رانندگان نظارت می کنند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران گفت: بدون تردید در سایه همکاری و تعامل رانندگان و مردم با پلیس و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، شاهد کاهش تصادفات و تلفات مالی و جانی خواهیم بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.