به گزارش تسنیم به نقل از "اس ار اف" سوئیس، "برنارد کازنیو"، وزیر کشور فرانسه در دیداری با همتای آلمانی خود در پاریس تاکید کرد که سازمان های امنیتی فرانسه در هفته های اخیر چندین مظنون به حملات تروریستی را دستگیر کرده اند. در ماه آگوست هفت مظنون در ارتباط با شبکه های تروریستی دستگیر شده اند.

به گفته وی حداقل سه نفر از دستگیر شدگان پروژه هایی برای حملات تروریستی مشخص را در دستور کار داشته اند. در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی سازمان های امنیتی فرانسه مظنونین ترور دستگیر شده بیشتری را به صورت موقتی نسبت به مظنونین دستگیر شده در تمام سال ۲۰۱۵ داشتند.

این دو وزیر اروپایی از کشورهای این اتحادیه درخواست کردند اقدامات جدیدی برای امنیت داخلی در اروپا را مد نظر قرار دهند. بر این اساس باید تا پایان سال جاری میلادی تبادل داده ها بین سازمان های اطلاعاتی و امنیتی در اتحادیه اروپا بهبود یافته و ثبت نام ورود و خروج ها از اتحادیه اروپا تصمیم گیری شود.

"توماس دمایزیر"، وزیر کشور آلمان اظهار داشت که اروپا امنیت بیشتری به دست می آورد اگر ما با هم همکاری کنیم.

همتای فرانسوی وی نیز تاکید کرد که اقدامات برخی کشورها در مبارزه با تروریسم بین المللی دیگر کافی نیست. دیگر کشورهای اروپایی نیز باید نمونه همکاری های فشرده فرانسه-بلژیک یا فرانسه و آلمان را دنبال کنند.

این دو وزیر اروپایی بخصوص تقویت پرسنل و حقوق سازمان های امنیتی در سطح ملی و اروپایی را خواستار شدند. این پیشنهادات باید اواسط سپتامبر در نشست سران دولت اتحادیه اروپا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.