به گزارش ایسنا، افتتاحیه نمایشگاه «نگاهی دیگر» با حضور سیدبیوک موسوی - مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد - فریبا میرزایی، مدیران، مسؤولان و پرسنل مجموعه سعدآباد و جمعی از هنرمندان و هنردوستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، گیسو فکور - مسؤول موزه پوشاک سلطنتی - گفت: در سال گذشته، نمایشگاهی از آثار فریبا میرزایی بدون حضور او در این موزه برپا و با استقبال هنردوستان مواجه شد. این استقبال ما را بر آن داشت که این‌بار نمایشگاهی از آثار او همراه با کارگاه آموزش طراحی و بافت پارچه توسط خود هنرمند برپا کنیم.

در ادامه، فریبا میرزایی به تشریح نمایشگاه و دیدگاه خود درباره خلق آثار هنری پرداخت و اظهار کرد: در آثار این نمایشگاه، زبان طبیعت از طریق رنگ و فرم در لباس نمایش داده شده و این نکته که اجزای طبیعت با هم متفاوت هستند و در عین حال، بین آن‌ها ارتباطی وجود دارد در تمام آن‌ها که در لحظه تولید شده‌اند، لحاظ شده است.

محمد حیدری - مدیر روابط عمومی سعدآباد - نیز درباره‌ی ارتباط این نمایشگاه با مرحوم عباس کیارستمی، گفت: از آنجا که فریبا میرزایی و مرحوم عباس کیارستمی پیش از این برای برپایی نمایشگاه هنری مشترک برنامه‌ای داشتند، نبودن وجود گرانقدر ایشان، عامل اصلی برگزاری این نمایشگاه و تکریم ایشان شد. از طرفی با توجه به نگاه متفاوت و در عین حال مشترک هر دو هنرمند به طبیعت، عشق و اجزاگرایی، این نمایشگاه به روح والای این هنرمند فقید و سرمایه هنری کشور اهدا شده است.

در ادامه سیدبیوک موسوی - مدیر مجموعه سعداباد- با گرامیداشت یاد و خاطره عباس کیارستمی به ‌عنوان هنرمند تاریخ‌ساز سینما، گفت: در عالم، منشأ تمام حرکت‌ها داشتن نگاه دیگر است. تا نگاهی دیگر نباشد، خلاقیتی به‌وجود نخواهد آمد و امور به تکثیر و مشابه‌نگری محدود خواهد شد. بدون نگاهی دیگر، کارها اثرگذار نیست. نگاه‌های متفاوت در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و صنعتی منشأ خلاقیت می‌شود و به همین دلیل خلق کردن، با تولید کردن متفاوت است.

نمایشگاه لباس «نگاهی دیگر» از دوم شهریورماه به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و در کنار آن، کارگاه آموزشی طراحی و ساخت پارچه ششم و هفتم شهریورماه توسط فریبا میرزایی در موزه پوشاک سلطنتی واقع در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد برگزار می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.