به گزارش خبرآنلاین، در آئین اختتامیه چهارمین دوره مسابقه داستان‌نویسی افسانه‌ها از نفرات برتر این مسابقه در شش شاخه حرفه‌ای تقدیر شد.

در بخش فانتزی رتبه برتر داستان کوتاه فانتزی به محمد فائزیه فرد با داستان نوری که محو شد تعلق گرفت.

در بخش داستان بلند فانتزی جایزه اول این مسابقه به پوریا شجاعی با داستان انجمن خفتگان ۲ تعلق گرفت.

همچنین در بخش وحشت در دو شاخه داستان کوتاه و داستان بلند به ترتیب مجید دهقان نصیری با داستان آزادی دیو دربند و نازنین جودت با داستان شوومان تعلق گرفت.

در بخش علمی، تخیلی ویژه داستان‌ کوتاه مهسا تکاپومنش با داستان تهران ۹۴۱۳ این جایزه را از آن خود کرد. در همین بخش مجید دهقان نصیری با کتاب دو بی‌همتا جایزه داستان بلند علمی تخیلی چهارمین دوره این جشنواره را از آن خود کرد.

همچنین در مراسم چهارمین دوره جایزه داستان فانتزی مجموعه پرسی جکسون به عنوان کتاب سال شناخته شد و انتشارات پریان عنوان ناشر برگزیده سال را در انتشار افسانه‌ها از آن خود کرد.

براساس رای هیات داوران ایلیا قربان‌زاده با داستان یک اتفاق ساده به عنوان نوجوان برگزیده در تالیف کتاب‌های افسانه‌ای شناخته شد.

داوران نهایی چهارمین دوره از مسابقه داستان‌نویسی افسانه‌ها را تیمی هفت نفره متشکل از کاتارینا ورزی، محبوبه نجف‌خانی، رویا خوشنویس، شهرام اقبال‌زاده، جمال‌الدین اکرمی، محمد قصاع و نوید علی‌اکبر بر عهده داشتند.

راه‌یافتگان به مرحله نهایی این مسابقه پیش‌تر در پرتال مسابقه اعلام شده بودند.

آئین اختتامیه چهارمین دوره مسابقه داستان‌نویسی افسانه‌ها عصر امروز در فرهنگسرای اندیشه با حضور جمال میرصادقی، محمدجعفر قنواتی و جمعی دیگر از نویسندگان برگزار شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.