«غلامرضا رضایی‌فر» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هم‌اکنون ۱۷ شهر تحت پوشش آبفای استان هستند که تأمین آب شرب برای ساکنان هفت شهر از جمله کرج، ماهدشت، فردیس هشتگرد و نظرآباد با دشواری انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: البته طی دو سال گذشته با اجرای طرح‌های جبرانی و افزایش برداشت از سد طالقان به میزان ۷۰۰ لیتر و برداشت ۸۰۰ لیتر بر ثانیه از منابع زیرزمینی، شهرهای کرج و فردیس از این شرایط به وضعیت مناسب‌تری رسیده‌اند.

رضایی‌فر اظهار کرد: با اجرای این طرح‌ها وضعیت تأمین آب در نظرآباد نیزبه حالت عادی رسیده است و نگرانی اولیه برطرف شده است.

وی ادامه داد: اما واقعیت این است اگر البرزنشینان در روند مصرف آب به همین شیوه عمل کنند تا سال ۱۴۰۰ مجموع شهرهایی که در استان با مشکل جدی آب مواجه می‌شوند به ۱۱ شهر می‌رسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پنج سال آینده، محمدشهر، مشکین‌دشت، اشتهارد، گرمدره به این شهرهای مذکور اضافه شوند.

رضایی فر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فعال کردن گروه مروجین مصرف بهینه آب در کرج اشاره کرد و افزود: این گروه برنامه‌های آموزشی مناسبی برای ترویج مصرف بهینه آب اجرایی می‌کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان توضیح داد: با وجود این آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته در خصوص وضعیت بحرانی آب، هنوز هم کسانی هستند که حیاط و خودروی خود را با آب شرب می‌شویند.

وی گفت: ‌بدون شک این کار اجحاف بزرگی در حق همه شهروندانی محسوب می‌شود که حق استفاده از آب لوله‌کشی دارند.

رضایی‌فر یادآور شد: مردم باید به این باور برسند که منابع آبی محدود است و اگر رعایت نکنند تا چند سال آینده وضعیت منابع آبی بسیار نگران‌کننده خواهد بود و آیندگان با مشکل جدی کمبود آب مواجه می‌شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.