به گزارش «انتخاب»، ماجرا از اینجا اغاز شد که امام جمعه قائم شهر در نامه ای مملو از احترامات خطاب به حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی تقاضای سخنرانی نوه امام (ره) در مصلی این شهر را مطرح کرد. حجت الاسلام سید علی خمینی نیز در کمال دوستی و مودت، درخواست امام جمعه را اجابت کرد تا طبق وعده، در سالروز شهادت امام صادق (ع) برای مردم قائم شهر سخنرانی کند.

نزدیکان بیت امام اما از ابتدای ورود به مصلی، متوجه فضای سنگین و ملتهب محل سخنرانی شدند و از نوه امام خواستند که سخنرانی را به وقت دیگری موکول کند، سید علی خمینی اما ضمن رد این درخواست، احترام به مردم قائم شهر که در مصلی حضور یافته بودند را علت عدم توقف سخنرانی خود در مصلی خواند.

این اما همه ماجرا نبود! وقتی امام جمعه پشت تریبون رفت تا به رسم آداب، میهمان را معرفی و برای سخنرانی دعوت کند، کلمات و واژگانی به گوش رسید که اوج حیرت حاضران را بدنبال داشت. او سخنانی را ایراد کرد که بخش هایی از آن انتقاداتی تند و تیز و خارج از چارچوب از بیت امام و یادگار امام آیت الله سید حسن خمینی را شامل می شد که ابهام در نیت برگزارکنندگان این جلسه را تشدید کرد؛ سخنانی که بیشتر شبیه به یادداشت ها و اخبار ویژه یک روزنامه صبح تهران ارزیابی می شد!

یکی از حاضران در جلسه در این مورد به خبرنگار ما گفت: رسم میهمانی و اولیات اداب حکم می کند، میزبان ولو انتقادی به میهمان داشته باشد، او را احترام کند و از بیان جملات مناقشه برانگیز که حرمت میهمان را لکه دار می کنذ، اجتناب کند. اما امام جمعه که باید منادی اداب و اخلاق اسلامی باشد، در اینجا عملی خلاف مرتکب شد که باعث شگفتی حاضران در جلسه و ناظران سیاسی شد.

سید علی خمینی البته به قدر کفایت، تک به تک ابهامات امام جمعه را پاسخ گفت. وی با بیان اینکه به نظر می رسد این اقدام برنامه ریزی شده بوده افزود: ظاهرا برنامه ریزان این شو، در پی آن بودند که حجت الاسلام سید علی خمینی را در برابر برادر بزرگشان ایت الله سید حسن خمینی قرار دهند که پاسخ های حاج علی اقا، تمام برنامه انان را بهم ریخت.

وی از استقبال مردم حاضر در مصلی از سخنان سید علی خمینی خبر داد و گفت: سخنان محکم ایشان، تهدید برنامه ریزان را تبدیل به فرصت کرد به طوریکه سید علی خمینی ضمن توضیح در مورد ماجرای ردصلاحیت سید حسن خمینی که به "شکست سکوت بیت امام" مشهور شد، مشت محکمی بر دهان منافقان داخلی و معاندان خارجی زد و از روابط حسنه بیت امام با رهبر معظم انقلاب سخن گفت. روابطی که به گفته سید علی خمینی، مثال زدنی است

سید علی خمینی همچنین با تاکید بر این نکته که "کلمه ای گله و شکایت از نظام و انقلاب و رهبری از حاج حسن آقا ندیدیم" این سئوال اساسی را پرسید که "چه کسی از جدایی خانواده امام از رهبری معظم انقلاب نفع می برد؟ "

نوه امام با تقبیح این عمل منافقین که قصد قراردادن بیت امام در برابر نظام و رهبر معظم انقلاب را دارند، حجت را بر منافقان و معاندان داخلی و خارجی تمام کرد و گفت که از فرزندان امام یک کلام در تضعیف آیت الله خامنه ای نخواهید شنید.

همه انچه سید علی خمینی در واکنش به سخنان امام جمعه قائم شهر گفت

‎وی سپس به سخنان امام جمعه قائم شهر در این جلسه پرداخت و گفت: هرکسی در جایگاهی که هست نعمتی را که خداوند داده باید قدر بداند. من در هر جلسه ای مشابه این جلسه گفته ام که بنده هیچ نیستم؛ بنده یک طلبه عادی هستم . خداوند این نعمت را به من داده که نوه امام هستم و وقتی به خانه یک شهید می روم پدر او مرا در آغوش می گیرد. اگر کسی مرا احترام می کند به خاطر امام است.

‎نوه گرامی امام ادامه داد: این امر بر عهده من و شما مسئولیتی می آورد. مسئولیتی برای من هست که از منیّت ها حرف نزنم و پایم را کج نگذارم که در این صورت امام در آخرت مرا بازخواست می کند. ما و مجموعه بیت امام خیلی بهتر از این را می توانستیم عمل کنیم و نکردیم. اما خداوند شاهد است که نخواستم کم کاری کند. امام حقوق زیادی به گردن این نطام دارد و اگر امام نبود مسئولین هم چیزی نبودند.

‎وی تصریح کرد: من تا به حال در منبری از حاج حسن آقای خمینی اسم نبرده بودم. ما خبر داریم کسانی در خارج کشور و دنباله های داخلی برنامه ریزی کرده بودند و یکسری غرض ورزی ها وجود داشت که ایشان را از رهبری و نظام جدا کنند. چون امام جمعه گفتند من اسم می برم؛ خیلی از این کسانی که این حرفها را می زنند و می گویند شما کجا بودید و می گویند از ولایت دفاع کنید؛ تو ندیدی! (تکبیر مردم) این درد است که خانواده امام پشت سر رهبری بوده و هست و این محبت رهبری را نمی دانم نسبت به کسان دیگری دارد یا نه. دشمن نمی خواهد اینها دیده بشود! ایشان(امام جمعه) می گویند چرا صحیفه نور را منتشر نمی کنید؟ من جهت اطلاع شما می گویم موسسه تنظیم و نشر آثار امام «صحیفه امام» را پس از گرفتن اشکالات «صحیفه نور» منتشر کرده است. می گویند چرا صحیفه و وصیت نامه امام را بازنشر نمی کنید! من ایشان را مقصر نمی دانم(که چنین حرفهایی می زند) و به ایشان علاقه مند هستم. ایشان از اول با امام بوده اند و چند سال است به من محبت دارند. منظور من کسانی که در خارج کشور هستند. ایشان در سال ۴۷ در نجف از امام در امور حسبیه اجازه گرفته اند و پای درس امام نشسته بودند؛ لذا سخنان من جسارتی به ایشان نیست.

‎وی ادامه داد: دشمنان ما نشسته اند که بین بیت امام و نظام اسلامی فاصله بیندازند. انسان تعجب می کند که هرگاه حاج حسن آقای عزیز با رهبری جلسه دارند و بعد آن بیست سی نفر می فهمند، عده ای از داخل به خارج گرا می دهند و ناگهان چیزی گفته می شود که فاصله بیفتد. شما اگر ۵ سال یکبار رهبری را می بینید ایشان در فواصل زمانی خیلی کوتاه رهبری را می بینند. برخلاف تبلیغات دشمن نطام محکم تر از قبل پیش می رود و در ۲۰۰ سال گذشته دوره ای قدرتمند تر از امروز به رهبری آیت الله سید علی خامنه ای نداشته ایم.

‎سید علی خمینی با تاکید بر اینکه سعی نکنیم افراد را جدا کنیم، تأکید کرد: همه در این عرصه هستند. مگر جمعیت ما شیعیان علی(ع) و عاشق امام در کل دنیا چقدر هستند؟ اگر همه ما با هم مستحکم باشیم باید با توسل به صاحب الامر(عج) مستحکم باشیم؛ اما اگر باز در خودمان یکدیگر را قطع کنیم وضع بدتر می شود.

‎وی گفت: در انتخابات خبرگان که برادر ما را ردصلاحیت کردند، ایشان چه کار کرد؟ دشمنان ما را ناامید کردند. هفته قبل از ثبت نام ایشان و رهبری با هم صحبت کردند؛ دو هفته بعد ردصلاحیت دوباره ملاقات کردند و به خدمت ایشان رفتند. رهبری هم در زمان سالگرد امام به حرم امام آمدند. اگر شما بعد از سالها تدریس در حوزه علمیه ردصلاحیت شوید، در حالی که هرروز حداقل دویست سیصد نفر سر درس شما هستند به شما می گفتند تو بی سوادی، چه می کردید؟! اگر بحث امتحان است، آیت الله مومن گفتند امتحان لازم نیست. نمی خواهم تک تک آقایان را اسم ببرم، اما همه مى دانند علت رد صلاحیت ایشان امتحان نبود و آقایان شاهرودی، مومن و آیت الله یزدی گفتند مسأله، امتحان نبود! هرکس دیگر بود در چنین شرایطی حرکتی می کرد. اما کلمه ای گله و شکایت از امام و انقلاب و رهبری از حاج حسن آقا ندیدیم. غیر از این هم انتطاری نبود. رهبری نگفتند شورای نگهبان کار درستی کرد که ایشان را رد یا تأیید کرد. ایشان بعد از انتخابات گفتند اگر قانون مشکلی دارد باید اصلاح شود. خود آقایان شورای نگهیان گفتند ما ۱۲ نفر هستیم و ۱۲ هزار نفر ثبت نام کرده اند، چگونه می توانیم این همه را بررسی کنیم؟! در خبرگان هم حاج حسن آقا اعتراض کردند اما باز هم گفتند صلاحیت برای ما احراز نشده است

‎وی گفت: چه کسی گفته است ایشان به نفع رهبری حرفی نزده است؟ شما مصاحبه اخیر ایشان با تلویزیون را ندیدید که ایشان گفتند رهبری خلف شایسته امام است و خداوند کمک کرد که ایشان در این جایگاه قرار گرفت. چه کسی نفع می برد که خانواده امام را از رهبری معظم انقلاب جدا کند؟ منافقین نفع می برند! نفع جدا کردن بیت امام از رهبری برای آمریکا، صهیونیست ها و منافقین است. ما همیشه کنار ایشان و در خدمت بوده ایم و از فرزندان امام یک کلام در تضعیف آیت الله خامنه ای نخواهید شنید.

‎سید علی خمینی در پایان گفت: میزبان عزیز ما این حرفها دردآور است و برای ما قابل تحمل نیست؛ البته من مدعی نیستم ما همیشه درست رفتار کرده ایم. اما بزرگ کردن این مساله آن هم در چنین جلسه ای که قرار است برای الفت مردم باشد درست نیست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.