به گزارش ایسنا، در دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی رقابت های بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا ایران و کره جنوبی در سالن آزادی به مصاف هم رفتند که در این دیدار جوانان ایران با حمایت پرشور بسکتبال دوستان حریف خود را با نتیجه ۸۷ بر ۶۵ شکست دادند و با صعود به فینال مسابقات سهمیه جام جهانی ٢٠١٧ را کسب کردند.
ایران که در مرحله گروهی برابر کره باخته بود با برد برابر چین به کوران رقابت بازگشت و با اعتماد به نفسی بالا رقابتش برابر کره را شروع کرد و در کوارتر نخست ٢١ بر ١٩ برنده شد.
با آغاز کوارتر دوم جوانان ایران در دفاع عملکرد بسیار خوبی داشتند و ٢٤ بر ١١ این کوارتر را به سود خود تمام کردند.
در نیمه دوم کره شروع خوبی داشت و توانست با استفاده از دفاع پرس فاصله امتیازی را کاهش دهد اما دوباره جوانان ایران به مسابقه بازگشتند و امتیاز گرفتند و در نهایت کوارتر سوم را ٢١ بر ٢٠ به سود خود تمام کردند.
کوارتر پایانی رقابت نزدیکی داشت. ایران ٦٨ بر ٥٧ از مهمانش پیش بود و کره ای ها دوباره صاحب توپ و میدان بودند که وقت استراحت محمدرضا نوری برای بازیکنانش روند را برعکس کرد. ایران در کوارتر چهارم هم تیم برتر بود و در نهایت با نتیجه ۸۷ بر ۶۵ به برتری رسید.
کوارتر چهارم نیز با نتیجه 21 بر 15 به سود ایران تمام شد.
با این نتیجه ایران سهمیه جام جهانی ٢٠١٧ که سال آینده در مصر برگزار می شود را کسب کرد و فردا برای قهرمانی به مصاف ژاپن می رود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.