به گزارش ایسنا، در متن این بیانیه آمده است، اخلاق یکی از بنیادی‌ترین و والاترین دروس و آموزه‌های عقیدتی و اجتماعی بوده و هست، و پاکیزگی گفتار از ارکان بسیار مهم اخلاق محسوب می‌شود.

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران اعلام کرد، متأسفانه در روزهای گذشته یک نشریه‌ با زیر پا گذاشتن حریم اخلاق و نادیده گرفتن عفت کلام، عبارات ناشایست و زشتی را نسبت به سینماگران و خانواده‌ی ایشان به کار برده که فارغ از توجیه لغوی آن، در عرف اجتماعی، یکی از رکیک‌ترین و زشت‌ترین فحاشی‌های رایج در بین فرومایه‌ترین افراد جامعه محسوب می‌شود.

ادامه این بیانیه به این شرح است: «انتقاد سالم، سازنده و مؤدبانه حق تمامی ارباب جراید و رسانه‌های جمعی است اما بی‌حرمتی، افترا و زشت‌گویی در هر شکل و با هر بهانه و نیتی، به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

انجمن بازیگران سینمای ایران پس از چند روز خویشتن داری و با مشاهده‌ی عدم برخورد مناسب با این هجمه‌ی اخلاقی، حق قانونی و شرعی اعاده‌ی حیثیت را برای تمامی هنرمندان و خانواده‌ی ایشان محفوظ دانسته و برخورد قاطع مسولین قضایی و قانونی ذی‌ربط با این بی‌حرمتی را، کمترین انتظار هنرمندان می‌داند.

بیایید امروز که پدیده‌ی زشت و منحوس تروریسم در لباس دین، خدمتگزاری شیطان می‌کند و نفرین جهانیان را به جان می‌خرد، ما همه باهم حافظان شریف کلام مقدس خداوندی باشیم که به حرف و قلم قسم یاد میِ‌کند تا فراموش نکنیم که ادب مرد به ز دولت اوست.

شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.