به گزارش ایرنا این استخوان متعلق به یکی از هومیندهای اولیه ' هومو ارگاستر یا پاراتانتروپوس روبوستوس بوده است .

دانشمندان موجودات شبیه به انسان را که قرن ها پیش روی زمین زندگی می کردند به عنوان هومیندها معرفی کرده اند.
تاکنون تصور می شد که یک هومیند به نام 'هومو هابیلیس' به موجود پیشرفته تر 'هومو اِرِکتوس' تکامل یافت که به تدریج به انسان امروزی بدل شد.
اکنون با توجه به یافته های تازه تصور می شود که هابیلیس و ارکتوس گونه های خواهرخوانده باشند که زمان زیستن آنها بر یکدیگر تطبیق داشته است.
شواهد فسیلی تازه نشان دهنده همزیستی 500 هزار ساله هومو هابیلیس و هومو ارکتوس در حوضه تورکانا در 'آفریقای شرقی'، جایی که این فسیل ها کشف شد.


محققان گفتند: این یافته ها به روشنی نشان می دهد که برخلاف بعضی ادعاها سرطان بیماری جامعه مدرن نیست.
تومورهای فسیلی در گذشته کشف شده بود از جمله در یک نئاندرتال کشف شده در کرواسی که 120 هزار سال قبل زندگی می کرد.
کشف تازه در غار سواترکرانز در محوطه میراث جهانی ' گهواره نوع بشر ' در نزدیکی ژوهانسبورگ (آفریقای جنوبی ) انجام شد.
داده های منتشر شده در نشریه ساینس آفریقای جنوبی نشان داد که استخوان های کف پا مبتلا به استئوسارکوما - نوعی سرطان نادر و مرگبار استخوان - بود.
محققان آفریقای جنوبی و انگلیس یک تومور خوش خیم در فسیل استخوان کمر یک استرالوپیتکوس سدیبای دو میلیون ساله را در غار مالاپا پیدا کردند.
علیرغم کشف سرطان در فسیل گونه های مختلف بعضی از مردم تصور می کنند که این بیمار منحصر به عصر حاضر است.
ادوارد اودز از محققان این مطالعه در دانشگاه ویتواترسند گفت: پزشکی مدرن تمایل به این فرضیه دارد که سرطان ها و تومورها در انسان ناشی از زندگی مدرن و اثر محیط جدید است.
مطالعات نشان می دهد که سرمنشا این بیماری ها به اجداد دور ما که میلیون ها سال قبل می زیستند به پیش از عصر پیدایش جوامع صنعتی مربوط می شود.
دکتر پاتریک راندولف-کوئینی از دانشگاه سنترال لنکشر گفت: 'این ایده که سرطان پدیده ای نوین است ناشی از مطالعات اکس -ری به روی مومیایی های مصری است که در آنها آثار سرطان پیدا نشد و ما را به طرف این نظر سوق داد.'
وی معتقد است :زندگی امروزی خطر بعضی تومورها را افزایش می دهد بنابراین ' افزایش آمار ابتلا به سرطان روده بزرگ در اثر رژیم غذایی رایج در غرب، سرطان کبد در اثر مصرف الکل، سرطان ریه در اثر کشیدن سیگار جملگی بیماری های عصر حاضر است '.
به گفته این محقق دلایل مختلفی برای سرطان ها وجود دارد که در طول زمان تغییر می کنند. چنانچه کسی در لندن دودکش تمیز می کرد خطر ابتلا به سرطان ریه در او بیشتر بود، عادات غذایی و سمومات می توانند از عوامل سرطان باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.