به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، طبق بررسی‌های رویترز، از آنجا که عراق بر تولیدات نفتی خود افزوده است و علی‌رغم حملات گروه‌های تروریستی به تاسیسات نفتی در نیجریه، این کشور موفق شده است صادرات نفت خام خود را افزایش دهد، به نظر می‌رسد تولیدات نفتی اوپک در ماه ژوئیه (۳۱ روز منتهی به ۱۰ مرداد) به بالاترین سطح خود در چند سال اخیر رسیده است.

بررسی‌های رویترز نشان می‌دهد عربستان سعودی به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت در اوپک، تولیدات خود را تا سطح بالایی افزایش داده است. در فصل تابستان، تقاضا برای نفت در داخل این کشور افزایش می‌یابد.
همچنین عربستان خواستار حفظ جایگاه خود در بازار طلای سیاه است. مقامات این کشور به محدود کردن سطح تولیدات نفتی به منظور افزایش بهای طلای سیاه نمی‌اندیشند.

در ماه ژوئیه، عرضه نفت به وسیله اعضای اوپک به 33.41 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است. این رقم در ماه گذشته میلادی، 33.31 میلیون بشکه در روز گزارش شده است.

افزایش تولیدات نفتی اوپک، موجب شده است بهای نفت تحت فشار قرار گرفته و کاهش یابد. نفت خام برنت از 53 دلار در هربشکه -- بالاترین سطح خود در سال 2016 - در روز جمعه به بشکه‌ای 42 دلار رسید. دلیل کاهش بهای نفت، نگرانی‌ها از کاهش تقاضا برای طلای سیاه اعلام شده است.

تولیدات اوپک به دلیل بازگشت اندونزی و گابن به جمع اعضای این نهاد، این رشد را تجربه کرده است. ایران نیز در پی لغو تحریم‌های اقتصادی، تولیدات نفتی خود را روزی 20 هزار بشکه افزایش داده است. بنابر اعلام رویترز، تولیدات نفتی اوپک در ماه ژوئیه سال جاری میلادی، در بالاترین خود سطح در 19 سال اخیر قرار داشته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.