به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت روزنامه کمسمولسکایا پراودا این روزنامه با انتقاد از رسانه های ایرانی مبنی بر مطرح کردن این احتمال که روس ها اردوغان را جریان آغاز کودتا قرار داده اند، آن را ناشی از حسادت به روابط از سر گرفته شده میان مسکو ـ آنکارا دانست.

میخاییل تیموشنکوف نویسنده این تحلیل با طرح این سوال که آیا روسها می‌توانستند از پایگاه حمیمیم توطئه گران ترک را مشاهده کنند و به اردوغان خبر بدهند نوشت: طرح این موضوع به معنی خوش خدمتی مسکو به اردوغان است و اتفاقی نیست که این خبر جنجالی هشدار دادن مسکو به اردوغان در مورد کودتا از ایران می رسد.

او می نویسد: در این رابطه سه سئوال در مورد (۱) ممکن بودن استراق سمع نظامیان ترک در پایگاه حمیمیم، (۲) امکان کنترل پروازهای توطئه چینان توسط نظامیان روس و (۳) علت گزارش رسانه‌های ایرانی در مورد این خوش خدمتی به اردوغان مطرح می‌شود که هرکدام جای بحث دارد.

این روزنامه روسی سپس اضافه می کند : ایران و ترکیه از خیلی وقت پیش برای نفوذ در خاورمیانه رقابت می‌کنند و روابط خاص دو کشور با مسکو هم اینجا نقش خود را ایفا می‌کند. ایرانی‌ها از قرار عصبی شده و نسبت به احیای دوستی اردوغان با روسیه احساس حسادت می‌کنند. و سعی دارند به این ترتیب بین آنها شکاف اندازند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.