به گزارش ایرنا، شرکت های روسی فعال در حوزه های مختلف اقتصادی و غیر اقتصادی تحریم شده جدید از این پس حق کار در اوکراین یا همکاری با شرکت های این کشور را ندارند.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که کی یف دلیل تحریم های جدید را حضور شرکت ها روسی در شرق اوکراین (دونباس) به عنوان منطقه تحت کنترل مخالفان اعلام کرده که براساس اطلاعات سازمان امنیت این کشور تصمیم گیری شد.
از سال ۲۰۱۴ پس از سقوط دولت وقت اوکراین با روی کار آمدن حکومت جدید و درگیری شبه نظامیان در شرق این کشور با نیروهای دولتی که روسیه متهم به حمایت از آنان می شود، کی یف و مسکو روابط پرتنشی دارند که به اعمال تحریم های ضد روسی گسترده غرب و همچنین اقدام متقابل مسکو منجر شده است.
جدایی شبه جزیره کریمه در ساحل دریای سیاه از اکراین و پیوستن آن به روسیه در سال 2014 توسط طرفداران این کشور براساس نتایج برگزاری یک همه پرسی که مورد تایید مسکو قرار گرفت، بزرگترین عامل افزایش تنش در روابط دو کشور بوده است.
این منطقه ۲۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتری که اکنون دو میلیون و ۴۱۳ هزار نفر جمعیت شامل یک میلیون و ۴۵۰ هزار روس، ۵۷۶ هزار اوکراینی و ۲۴۵ هزار تاتار است، سال ۱۹۵۴ توسط نیکیتا خروشچف رییس جمهوری وقت شوروی سابق که زادگاهش اوکراین بود در قالب تغییرات نقشه ای به این کشور هدیه شده بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.