به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی این روزها بازار خودرو وارد فاز رونق نشده و همچنان افت تقاضا در این بازار وجود دارد که در کنار آن، نمایشگاه‌داران از کاهش عرضه برخی محصولات سخن می‌گویند.

کاهش عرضه خودروهای تولید داخل در شرایطی است که در هفته گذشته برخی از خودروسازان به صورت رسمی نسبت به افزایش قیمت برخی محصولات خود اقدام کردند و همین موضوع، افزایش قیمت خودرو در بازار را رقم زد.

بنا به گفته برخی از فعالان بازار، خودروسازان با کاهش عرضه، تصمیم به افزایش قیمت محصولات خود در بازار آزاد دارند تا افزایش نرخ کارخانه‌ای خودروها نیز به‌نوعی توجیه پیدا کند.

آن‌گونه که نمایشگاهداران خودرو پایتخت می‌گویند، برخی خودروهای داخلی طی یک‌ماه گذشته با افزایش قیمت روبه‌رو شده‌اند. گزارش‌های میدانی نیز بیانگر رشد قیمت‌ها در بازار است؛ اگرچه افزایش قیمت‌ها در برخی محصولات کاملا نامحسوس بوده است.

گزارش میدانی خبرنگار ما نشان می‌دهد افزایش قیمت پژو ۲۰۶ تیپ۲ با دو ایربگ کاملا نامحسوس بوده، به طوری که طی یک ماه گذشته کمتر از ۱۰۰ هزار تومان نوسان قیمت داشته است. در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ۲ با دو ایربگ با قیمت ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود.

اما تغییر قیمت‌ها در رابطه با پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز زیاد بوده؛ به طوری که در طول یک‌ماه گذشته بیش از ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است. بنا به گفته نمایشگاه‌داران، در حال حاضر پژو۴۰۵ دوگانه‌سوز با قیمتی برابر ۳۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین پژوپارس دوگانه‌سوز طی یک ماه گذشته ۴۰۰ هزار تومان گران شده است؛ تا جایی که هم‌اکنون با قیمت ۳۸ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رود.

در سوی دیگر، در بازار پراید ۱۱۱SE حدود ۹۰۰ هزار تومان افزایش قیمت طی یک ماه گذشته داشته است. بر این اساس، این مدل خودرو هم‌اکنون با قیمت ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. تیبا SX نیز حدود ۱۰۰ هزار تومان گران شده است و در حال حاضر در بازار ۲۴ میلی و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.