١- هجوم همزمان مردم به مسافرت در معدود تعطیلات سال، اتفاقی تکراری با پیامدهای تلخ در چند سال اخیر است. این مسأله نه تنها از توزیع زمانی سفر در طول سال جلوگیری کرده بلکه مانع توزیع جغرافیایی سفر در ایران نیز شده است. تمرکز زمانی و مکانی سفرهای مردم نه تنها فایده ای به حال صنعت گردشگری ندارد بلکه چه بسا مایه عذاب میهمان و میزبان هم بشود که شده است.

٢- پیشتر گفته شد که توزیع زمانی و مکانی مسافرت، جز با رفع مانع از افزایش تقاضای سفر در طول سال امکان پذیر نیست. این مهم در اکثر کشورهای دنیا با دو روزه کردن تعطیلات آخر هفته ممکن شده است که از یک سو باعث افزایش تعداد سفر در طول سال می شود و از سوی دیگر امکان متنوع سازی مقاصد سفر برای مردم را فراهم می کند. در میان پنجاه اقتصاد بزرگ جهان، ایران تنها کشوری است که تنها یک روز تعطیل رسمی آخر هفته دارد و این عقب ماندگی در مسابقه جهانی اقتصاد، باعث سرکوب تقاضای سفر در ایران شده است.

٣- یکی از تجربه های موفق در زمینه استفاده از تعطیلات برای خیز اقتصادی تایوان است. دولت تایوان از سال ۲۰۰۱، سیاست افزایش تعطیلات آخر هفته را به کار گرفت. با به‌کارگیری این سیاست، فعالیت‌های مربوط به سفر به شدت محبوب شد و از سال ۲۰۰۴ سهم گردشگری در تولید ناخالص داخلی این کشور حتی از کشاورزی هم فراتر رفت و سکویی برای جهش اقتصادی ایجاد کرد. بهبود بخش گردشگری از کانال بورس موجب رونق دیگر بخش‌های اقتصادی تایوان نیز شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.