به گزارش ایرنا، عبدالملک بدر الدین الحوثی طی سخنانی تصریح کرد همه گروه های سیاسی نیازمند توافق و همکاری و اتحاد با یکدیگر برای سامان دادن به اوضاع سیاسی هستند و خشم برخی کشورها یا گروه ها از توافق ما با حزب موتمر الشعبی (وابسته به علی عبدالله صالح، ریییس جمهوری پیشین یمن) اهمیتی برای ما ندارد.

وی در ارتباط با مذاکرات صلح یمن در کویت اظهار کرد، آنچه منجر به شکست احتمالی این گفت و گوها می شود، کارشکنی های آمریکا و عناصر آن هستند که به دنبال تسلیم مردم یمن بوده و خواستار هیچ راه حلی نیستند.
عبدالملک الحوثی ادامه داد، رژیم عربستان در حال حاضر مشغول اجرای پروژه های آمریکایی است و حتی اموال مردم کشور خود را به آنان می بخشد؛ آمریکا در ارتباط با مساله یمن به گونه ای در صحنه حضور دارد که انگار مسئول سامان دادن به اوضاع سیاسی است.
وی ادامه داد: این شرایط در عربستان نیز حاکم است و آمریکا در چهره تعیین کننده پادشاه و ولیعهد و غیره ظاهر می شود.
رهبر انصارالله گفت ،آمریکایی ها با مطرح کردن مسائل فریبنده کار خود را به پیش می برند، این در حالی است که در واقعیت اقداماتی کاملا مخالف آنچه بیان می کنند انجام می دهند و فریاد مردم یمن در مواجهه با همین سکوت آمریکایی- صهیونیستی است.
وی خطاب به عشایر یمن اظهار کرد، در طول تاریخ با اشغالگران و ستمگران مقابله کردید و امروز نیز مسئولیت دارید تا با این تجاوزگری مقابله و رنج و محنت اقتصادی را تحمل کنید زیرا دشمن رحم و مروت ندارد و اگر بتواند حتی شیر کودکان را از آنان می گیرد.
عبدالملک الحوثی خاطر نشان کرد، آمریکا همه کارخانه ها و بازارها و زیربناهای یمن را به نابودی کشاند و زمینه ساز آشفتگی اوضاع اقتصادی شد؛ امروز موظفیم در برابر این محاصره اقتصادی ایستادگی کنیم و ما در این مساله از کشور کوبا که نیم قرن محاصره اقتصادی را تحمل کرد ، توانمند تر هستیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.