به گزارش ایلنا، مجلس خبرگان در بیانیه‌ای به‌مناسبت سالگرد ارتحال آیت‌الله مشکینی، ‌یاد و خاطره آن مرد الهی را گرامی داشت و با تجلیل از مقام شامخ ایشان، همگان را به مطالعه سیره نظری و عملی و شایستگی‌های علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی آن اسوه زهد و تقوا، دعوت کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

ما قبض الله تعالی عالما من هذه الامه الا کان ثغره فی الاسلام لاتسد ثلمته الی یوم القیامه

شخصیت کم نظیر عالم پرهیزگار، فقیه مجاهد، اسوه اخلاق و مجتهد بصیر، مرحوم آیت‌الله مشکینی (ره) که بحق مصداق بارز حدیث «العلماء ورثه الانبیاء» بود برای همیشه برتارک اسلام و انقلاب خواهد درخشید.

بی تردید این روحانی عالیقدر ازجمله شخصیت های نادری بود که در سراسر عمر بابرکت و در مراحل گوناگون زندگی نورانی خویش، منشا برکات فراوان برای حوزه علمیه و مردم مؤمن و اسوه اخلاق و عملی برای شاگردان و ارادتمندان خود بود.

در این میان از برجستگی‌های خاص آن مرحوم، نقش مؤثر ایشان در پیروزی انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی (ره) است که با تحمل شکنجه ، زندان و تبعید از سوی دستگاه ستمشاهی علیه ایشان همراه بود، امری که نه تنها در عزم پولادین آن یار امام و انقلاب ، خللی پدید نیاورد، که نشان داد ایشان در هر حال در راه مبارزه و نشر معارف اسلامی گام برمی‌داشت به گونه ای که حتی در ایام تبعید نیز بی‌محابا، کلاس تفسیر خود را دایر می‌کرد و با تمسک به روایت (زکاه العلم نشره) جان‌های تشنه معارف دین را سیراب می‌کرد.

این فقیه پارسا و مجاهد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از یاری امام راحل، مقام معظم رهبری و نظام اسلامی ، دریغ نورزید و در مسئولیت های گوناگون از جمله حدود ربع قرن ریاست بر مجلس خبرگان رهبری، دیانت را با سیاست آمیخت و این مجلس عظیم را به بهترین نحو اداره کرد.

مجلس خبرگان رهبری در آستانه نهمین سالگرد عروج ملکوتی حضرت آیت الله مشکینی (ره) رئیس فقید این مجلس،‌ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آن مرد الهی و تجلیل از مقام شامخ ایشان، همگان به ویژه اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری را به مطالعه سیره نظری و عملی و شایستگی های علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی آن اسوه زهد و تقوا، دعوت نموده و توفیق کسب معارف اهل بیت (ع) و پیمودن راه بزرگانی چون مرحوم آیت الله مشکینی را از خداوند متعال مسئلت می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.