به گزارش ایسنا، به نقل از سایت اینترنتی النشره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی گفت: سیاست ما واکنش جدی علیه هرگونه نقض آتش‌بس است حتی اگر این نقض کوچک باشد. شما خواهید دید که ما چگونه پاسخ خواهیم داد. ما به کسانی که می‌خواهند جلوی ما بایستند می‌گوییم که قواعد بازی تغییر کرده است.

نتانیاهو گفت: من می‌شنوم حماس چه اقداماتی انجام می‌دهد. این را هم می‌دانم که ما چه کارهایی خواهیم کرد و چگونه آماده می‌شویم اما هرگز فاش نمی‌کنم چگونه این کار را انجام خواهیم داد.

او پیشتر نیز چنن ادعایی را مطرح کرده بود.

از سوی دیگر ایهود باراک، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی گفت: دولت بنیامین نتانیاهو می‌خواهد شرایط کنونی همین گونه ادامه داشته باشد که این تهدیدی برای "اصل و ریشه صهیونیسم" است.

وی گفت: من از شأن و اعتبار نتانیاهو نمی‌کاهم او فردی جدی است. او بیش از یک بار از سوی مردم اسرائیل انتخاب شده و تلاش می‌کند کاری را انجام دهد که به نفع اسرائیل است. اما نتانیاهو به حزبش اجازه داد تسلیم تندروها شود در نتیجه دولت به سمت بدبینی و منفی‌گرایی حرکت کرد و قربانی شد.

باراک گفت: آینده اسرائیل در نهایت به سمت "راهکار یک کشوری" می‌رود؛ کشوری که از دریای مدیترانه تا رود اردن را در بر می‌گیرد و در داخل آن میلیون‌ها فلسطینی قرار دارند. این مسئله ایجاب می‌کند که نظام حاکم یا غیریهودی باشد یا غیردموکرات و در صورتی که فلسطینی‌ها رأی موافق کنست را به دست آورند این دولت به دولتی دو قومیتی تبدیل می‌شود و احتمال وقوع جنگ داخلی میان دو طرف به وجود می‌آید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.